TRDizin:
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Adaylarının Programlamaya İlişkin Algılanan Öz Yeterliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

dc.contributor.authorArif AKÇAY
dc.contributor.authorAhmet Naci ÇOKLAR
dc.date.accessioned2023-04-14T22:46:52Z
dc.date.available2023-04-14T22:46:52Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.description.abstractProgramlama becerileri, teknolojinin toplumlardaki yansımalarına ayak uydurmak adına temelbilişim teknolojileri okur-yazarlığının yeterli olmadığı günümüzde kazanılması ve uygulanması gerekli olan becerilerdir. Programlama becerilerinin kazanılması amacı ile yapılan programlama eğitimleri, hem eğitsel hem de toplumsal yararlar sağlamaktadır. Öğrencilerin yapılan programlama eğitimisürecinde başarılı olma durumları üzerinde birden çok etken bulunmaktadır. Bu etkenlerden biri de özyeterliliktir. İlköğretimde yetiştirilmesi beklenen öğrenci profili göz önüne alındığında Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen adaylarının çeşitli programlama becerilerini elde etmesi ve busüreçte etkili olan değişkenlerin incelenmesi önemlidir. Buradan yola çıkarak çalışmada Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin algılanan öz yeterliliklerininçeşitli değişkenler ile incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden nedensel-karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 8 farklı üniversitenin BÖTE bölümlerindeokuyan 1. ve 4. sınıf öğrencileri katılım göstermişlerdir. Araştırmada Ramalingam ve Wiedenbeck(1998) tarafından geliştirilen Altun ve Mazman (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan “Programlamaya İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve tek yönlüvaryans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Bilişim Teknolojileri ve Yazılımdersi öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin algılanan öz yeterliliklerinin cinsiyetlerine, sınıfdüzeylerine, bölüm tercih sebeplerine, mezun olunan lise eğitimlerine ve algılanan yabancı dil düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdikleri görülmüştür.
dc.identifier.citationAkçay, A., Çoklar, A. (2018). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Adaylarının Programlamaya İlişkin Algılanan Öz Yeterliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2163-2176
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage2176
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue6
dc.identifier.startpage2163
dc.identifier.trdizin323931
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/323931/bilisim-teknolojileri-ve-yazilim-dersi-ogretmen-adaylarinin-programlamaya-iliskin-algilanan-oz-yeterliklerinin-farkli-degiskenler-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7711
dc.identifier.volume26
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Adaylarının Programlamaya İlişkin Algılanan Öz Yeterliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files