TRDizin: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Adaylarının Programlamaya İlişkin Algılanan Öz Yeterliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
| dc.contributor.author | Arif AKÇAY | |
| dc.contributor.author | Ahmet Naci ÇOKLAR | |
| dc.date.accessioned | 2023-04-14T22:46:52Z | |
| dc.date.available | 2023-04-14T22:46:52Z | |
| dc.date.issued | 2018-07-01 | |
| dc.description.abstract | Programlama becerileri, teknolojinin toplumlardaki yansımalarına ayak uydurmak adına temelbilişim teknolojileri okur-yazarlığının yeterli olmadığı günümüzde kazanılması ve uygulanması gerekli olan becerilerdir. Programlama becerilerinin kazanılması amacı ile yapılan programlama eğitimleri, hem eğitsel hem de toplumsal yararlar sağlamaktadır. Öğrencilerin yapılan programlama eğitimisürecinde başarılı olma durumları üzerinde birden çok etken bulunmaktadır. Bu etkenlerden biri de özyeterliliktir. İlköğretimde yetiştirilmesi beklenen öğrenci profili göz önüne alındığında Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen adaylarının çeşitli programlama becerilerini elde etmesi ve busüreçte etkili olan değişkenlerin incelenmesi önemlidir. Buradan yola çıkarak çalışmada Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin algılanan öz yeterliliklerininçeşitli değişkenler ile incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden nedensel-karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 8 farklı üniversitenin BÖTE bölümlerindeokuyan 1. ve 4. sınıf öğrencileri katılım göstermişlerdir. Araştırmada Ramalingam ve Wiedenbeck(1998) tarafından geliştirilen Altun ve Mazman (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan “Programlamaya İlişkin Öz Yeterlilik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve tek yönlüvaryans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Bilişim Teknolojileri ve Yazılımdersi öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin algılanan öz yeterliliklerinin cinsiyetlerine, sınıfdüzeylerine, bölüm tercih sebeplerine, mezun olunan lise eğitimlerine ve algılanan yabancı dil düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdikleri görülmüştür. | |
| dc.identifier.citation | Akçay, A., Çoklar, A. (2018). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Adaylarının Programlamaya İlişkin Algılanan Öz Yeterliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2163-2176 | |
| dc.identifier.doi | ||
| dc.identifier.eissn | 2147-9844 | |
| dc.identifier.endpage | 2176 | |
| dc.identifier.issn | ||
| dc.identifier.issue | 6 | |
| dc.identifier.startpage | 2163 | |
| dc.identifier.trdizin | 323931 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/323931/bilisim-teknolojileri-ve-yazilim-dersi-ogretmen-adaylarinin-programlamaya-iliskin-algilanan-oz-yeterliklerinin-farkli-degiskenler-acisindan-incelenmesi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/7711 | |
| dc.identifier.volume | 26 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | Kastamonu Eğitim Dergisi | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Adaylarının Programlamaya İlişkin Algılanan Öz Yeterliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Trdizin | |
| local.indexed.at | TrDizin |
