TRDizin: Çevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
dc.contributor.author | Mehmet GÜLEÇ | |
dc.contributor.author | Abdulkadir KARACI | |
dc.date.accessioned | 2023-04-14T21:57:29Z | |
dc.date.available | 2023-04-14T21:57:29Z | |
dc.date.issued | 2019-01-01 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmadaki amaç, fen bilimleri derslerinde çevrimiçi kavram haritalarının kâğıt-kalem temelli kavram haritalarına göre öğrenci başarısını ve kalıcılığını ne düzeyde etkilediğini incelemektir. Çalışmanın çalışma grubunu, 28 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kontrol grubuna (14 öğrenci) kağıt-kalem temelli kavram haritaları öğretim metoduyla, deney grubuna (14 öğrenci) ise çevrimçi kavram haritaları öğretim metoduyla 3 hafta (12 saat) süreyle öğretim verilmiştir. Çevrimiçi ve kağıt-kalem temelli kavram haritaları kütle-ağırlık konusunun kazanımlarını kapsayacak şekilde oluşturulmuştur. Çevrimiçi kavram haritalarının oluşturulmasında Captivate eğitsel yazılım programı kullanılmıştır. Ayrıca kütle-ağırlık konusuyla ilgili olarak 24 maddeden oluşan başarı testi (KR-21=0.695) oluşturulmuştur. Gruplara ön-testin ardından son-test, 45 gün sonra ise kalıcılık testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular neticesinde “kütle-ağırlık” konusunun öğretilmesinde çevrimiçi ya da bilgisayar destekli kavram haritalarının kağıt-kalem temelli kavram haritalarına göre akademik başarıya ve kalıcılığa etkisinin daha fazla olduğu söylenebilir. Bunun yanı sıra çevrimiçi kavram haritalarının son-test puanlarına %74’luk anlamlı ve büyük bir etkisi söz konusudur. Bu sonuçlara göre çevrimiçi kavram haritalarının mümkün olan her alanda geliştirilmesi ve kullanılması öğretimi desteklemede büyük önem arz etmektedir. | |
dc.identifier.citation | Güleç, M., Karaci, A. (2019). Çevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(46), 271-289 | |
dc.identifier.doi | 10.9779/pauefd.458653 | |
dc.identifier.eissn | 1309-0275 | |
dc.identifier.endpage | 289 | |
dc.identifier.issn | 1301-0085 | |
dc.identifier.issue | 46 | |
dc.identifier.startpage | 271 | |
dc.identifier.trdizin | 388962 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/388962/cevrimici-kavram-haritalarinin-fen-bilimleri-dersindeki-basari-ve-kaliciliga-etkisi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/7334 | |
dc.identifier.volume | 0 | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Çevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi | |
dc.type | RESEARCH | |
dspace.entity.type | Trdizin | |
relation.isPublicationOfTrdizin | 92ba26da-0117-4978-bd59-64253872a40c | |
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery | 92ba26da-0117-4978-bd59-64253872a40c |