TRDizin:
Çevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi

dc.contributor.authorMehmet GÜLEÇ
dc.contributor.authorAbdulkadir KARACI
dc.date.accessioned2023-04-14T21:57:29Z
dc.date.available2023-04-14T21:57:29Z
dc.date.issued2019-01-01
dc.description.abstractBu çalışmadaki amaç, fen bilimleri derslerinde çevrimiçi kavram haritalarının kâğıt-kalem temelli kavram haritalarına göre öğrenci başarısını ve kalıcılığını ne düzeyde etkilediğini incelemektir. Çalışmanın çalışma grubunu, 28 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kontrol grubuna (14 öğrenci) kağıt-kalem temelli kavram haritaları öğretim metoduyla, deney grubuna (14 öğrenci) ise çevrimçi kavram haritaları öğretim metoduyla 3 hafta (12 saat) süreyle öğretim verilmiştir. Çevrimiçi ve kağıt-kalem temelli kavram haritaları kütle-ağırlık konusunun kazanımlarını kapsayacak şekilde oluşturulmuştur. Çevrimiçi kavram haritalarının oluşturulmasında Captivate eğitsel yazılım programı kullanılmıştır. Ayrıca kütle-ağırlık konusuyla ilgili olarak 24 maddeden oluşan başarı testi (KR-21=0.695) oluşturulmuştur. Gruplara ön-testin ardından son-test, 45 gün sonra ise kalıcılık testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular neticesinde “kütle-ağırlık” konusunun öğretilmesinde çevrimiçi ya da bilgisayar destekli kavram haritalarının kağıt-kalem temelli kavram haritalarına göre akademik başarıya ve kalıcılığa etkisinin daha fazla olduğu söylenebilir. Bunun yanı sıra çevrimiçi kavram haritalarının son-test puanlarına %74’luk anlamlı ve büyük bir etkisi söz konusudur. Bu sonuçlara göre çevrimiçi kavram haritalarının mümkün olan her alanda geliştirilmesi ve kullanılması öğretimi desteklemede büyük önem arz etmektedir.
dc.identifier.citationGüleç, M., Karaci, A. (2019). Çevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(46), 271-289
dc.identifier.doi10.9779/pauefd.458653
dc.identifier.eissn1309-0275
dc.identifier.endpage289
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.issue46
dc.identifier.startpage271
dc.identifier.trdizin388962
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/388962/cevrimici-kavram-haritalarinin-fen-bilimleri-dersindeki-basari-ve-kaliciliga-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7334
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÇevrimiçi Kavram Haritalarının Fen Bilimleri Dersindeki Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin92ba26da-0117-4978-bd59-64253872a40c
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery92ba26da-0117-4978-bd59-64253872a40c

Files