TRDizin:
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMINA İLİŞKİN MÜZİK DERSLERİNİN ÇÖZÜMLENMESİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışma, Türkiye'de okul öncesi öğretmeni yetiştirme modelinde zorunlu dersler kapsamında yer alan tanımsal müzik ders program tasarılarını çözümleyerek müzik eğitimi derslerini anlamlandırma çabalarına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Doğası gereği çalışmada, nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya ilişkin veriler Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından hazırlanan/uygulanan 1998 ve 2007 Eğitim Fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programlarına ilişkin Okul Öncesi Öğretmeni yetiştirme programlarından elde edilmiştir. Bu kapsamda okul öncesi öğretmenliği programında uygulanmakta olan müzik eğitimi ders program tasarılarına ilişkin; (a) programın hazırlanışı, programın genel niteliği (b) dersin adlandırılması, kredi saat uygulamaları (c) 1998 ve 2007 müzik ders program tasarılarının görünümü ve (d) halen uygulanmakta olan müzik ders program tasarılarının kapsamı ve beklenen davranışlar temelinde çözümlenerek kuramsal bir çerçeve sağlanmıştır

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Özgül, İ. (2017). TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMINA İLİŞKİN MÜZİK DERSLERİNİN ÇÖZÜMLENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 16(64), 1496-1509

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals