TRDizin:
İlköğretim 6., 7., 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Masal Metinlerinin Kültür Aktarımındaki Rolü

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bir dilin ortak bir evreni anlama ve anlatma biçimini karşılayan söz varlığı, aynı dil birliği içindeki kişilere geçmişten geleceğe aktarılarak, bir kültür birikimi elde edilmektedir. Ana dilin kavranması ve geliştirilmesinde hayal ve duygu gücünün zenginleşmesinde büyük payı olan masal, içine doğduğu kültürün izlerini sahip olduğu söz varlığı aracılığıyla canlı biçimde dile getirerek geçmişten geleceğe taşımaktadır. Bu çalışmada 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Kastamonu il merkezindeki ilköğretim okullarında okutulan 6., 7., 8. sınıf Türkçe derslerinde okutulan ders ve yardımcı ders kitaplarındaki masal metinleri, Türkçe söz varlığı ile maddî ve manevî kültür unsurları açısından incelenerek bu metinlerin kültür aktarımındaki rolü belirlenmeye çalışılacaktır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Öztürk, B., Küçükbasmaci, G. (2011). İlköğretim 6., 7., 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Masal Metinlerinin Kültür Aktarımındaki Rolü. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 671-688

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals