TRDizin:
İnanç Turizminde Merkezler ve Bölge İnsanının Bu Merkezlerle Etkileşimi: Kastamonu Örneği

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Ulaşımın kolaylaşması, sanayileşme, boş zamanın artması, eğitim düzeyinin yükselmesi ve kişi başına düşen gelir düzeyinin artması gibi nedenlerle birey; turistik gezilere yönelebilmektedir. Bu yönelimi artırmak ve bireyi monoton yaşamından uzaklaştırabilmek için geleneksel kitle turizmi yanında ortaya çıkan alternatif turizm türleriyle ilgili farkındalık çalışmalarına önem verilmesi gerekmektedir. Bu alternatif turizm türleri arasında yer alan, yıl boyunca ve daha düşük maliyetle yerine getirilebilen inanç turizminin önemini artırmaktadır. Araştırmanın amacı; kültür ve inanç turizmi unsurlarından T.C. Kastamonu Belediyesi resmî Web sayfasında yayımlanan ve Merkez ilçede bulunan cami ve külliyeler hakkında farkındalık oluşturmak, Merkez ilçede yaşayanlar tarafından bu unsurların ziyaret oranlarını ölçmektir. Amaca ulaşmak için izinlerin alınması sonrasında Kastamonu ili Merkez ilçesinde en az üç yıl yaşamış 20 yaş üstü 518 katılımcıdan oluşan örneklem grubuna anket uygulaması yapılmıştır. Veriler Google Formlar aracılığıyla gönüllülük ölçütü temel alınarak kolayda örnekleme yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi SPSS İstatistik Analiz Programı kullanılarak yapılmış; verilerin analizi sırasında, betimleyici istatistiklerin yanı sıra Ki-Kare Testi uygulanmıştır. Sonuç olarak araştırmaya katılan katılımcıların inanç turizmi merkezleri hakkında yeterince farkındalığa sahip olmadıkları görülmüştür. Katılımcıların cinsiyet, medeni durum, eğitim, meslek ve aylık gelir durumlarına göre inanç turizmi merkezlerini ziyaret etme durumları arasında anlamlı farklılık vardır. Katılımcılara göre inanç turizmi merkezlerinin turizm bakımından ilgi odağı hâline getirilebilmesi için basın ve yayın organları ile sosyal medyanın etkinliğinden yararlanılması, çeşitli sosyal ve kültürel etkinliklerin düzenlenmesi, inanç turizmiyle ilgili girişimcilere imkânlar sağlanması, konu hakkında eğitimler verilmesi gerekmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Çilginoğlu, H., Helveci, Ü. (2022). İnanç Turizminde Merkezler ve Bölge İnsanının Bu Merkezlerle Etkileşimi: Kastamonu Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 11(3), 1515-1542

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals