TRDizin:
Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Öğretmen Eğitimi Programında Müzik Eğitimine İlişkin Tutumları

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Sınıf öğretmeni adaylarının; (a) müzikal özgeçmiş ve deneyimleri, (b) müzik derslerini diğer derslerle bütünleştirmeye ilişkin algıları (c) eğitim programında yer alan derslerin önemi ve (d)genel müzik eğitimi çıktılarına ilişkin tutumlarını incelemektir. Veriler 2014-2015 akademik öğretim yılında sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören (N=399) öğrenciden Hash (2010) tarafından geliştirilen "Elementary Music Education Survey" ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Sınıf öğretmeni adayları büyük bir çoğunluğu nota okuma ve çalgı çalma becerilerinin olduğunu belirtirken kendilerinin müzik dersini yönetme becerilerine sahip olmaları gerektiğine ifade etmişlerdir. Mümkün olduğu takdirde ilkokullarda müzik derslerinin müzik öğretmenleri tarafından yürütülmesi gerektiğine inanmaktadırlar. Ayrıca; genel müzik eğitimi çıktılarına ilişkin; extramüzikal çıktıların (self-esteem, confidence) nonperformans (listening music, musical knowledge ve performans (playing instrument, singing, reading music) çıktılarından daha önemli olduğunu ifade etmişlerdir

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Özgül, İ. (2017). Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Öğretmen Eğitimi Programında Müzik Eğitimine İlişkin Tutumları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(6), 2491-2506

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

9

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals