TRDizin:
SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN DOKTORA TEZLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (2002-2018)

dc.contributor.authorFatıma Betül DEMİR
dc.contributor.authorSibel OĞUZ HAÇAT
dc.date.accessioned2023-04-14T22:48:51Z
dc.date.available2023-04-14T22:48:51Z
dc.date.issued2018-05-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye’de 2002-2018 yılları arasında sosyal bilgiler eğitimialanında yapılan doktora tezlerini farklı kriterler açısından değerlendirmektir. Ayrıca yapılacakçalışmalara ve alana katkı sağlaması açısından ışık tutacağı düşünülmektedir. Araştırmadanitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri doküman incelemesi ile eldeedilmiştir. Araştırma verilerini Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi resmisitesinde kayıtlı sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan 158 doktora tezi oluşturmaktadır. Eldeedilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma verilerinin analizi tezlerinyayımlandığı tarih, yapıldıkları üniversite, araştırmacı cinsiyeti, çalışılan alan, anahtar kelimeler,araştırmanın örneklem grubu, araştırma yöntemi, veri toplama araçları, araştırmada çalışılanüniteye göre 9 başlıkta değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Yükseköğretim KuruluBaşkanlığı’nın tez tarama merkezinde ulaşılabilen 2002-2018 yılları arasındaki tezlerin en çok2017 yılında yapıldığı görülmektedir. İncelenen tezlerin en fazla Gazi Üniversitesi’nde yapıldığıtespit edilmiştir. Yapılan doktora tezlerinin araştırmacı cinsiyetine göre dağılımında erkekaraştırmacıların daha fazla yer aldığı görülmektedir. Tezler konularına göre değerlendirildiğindeen fazla çalışılan konu “Sosyal bilgiler dersi öğretim programı ögeleri” ile “Sosyal bilgilerdersinde kullanılan öğretim yöntemleri” olduğu tespit edilmiştir. Tezlerde “sosyal bilgiler” anahtarkelime olarak en fazla tercih edildiği görülmektedir. Tezlerin örneklem grubunda 7.sınıföğrencilerinin daha fazla yer aldığı görülmektedir. Araştırma modeli ve veri toplama araçlarıincelendiğinde, araştırmacılar en fazla karma yöntemi kullanmayı, görüşme/mülakat ile veritoplamayı tercih etmişlerdir. En fazla çalışılan ünite ise “Türk Tarihine Yolculuk” olduğugörülmektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda çeşitli önerilere yer verilmektedir.
dc.identifier.citationDemi̇r, F., Oğuz Haçat, S. (2018). SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN DOKTORA TEZLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (2002-2018). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(15), 948-973
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2147-2610
dc.identifier.endpage973
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue15
dc.identifier.startpage948
dc.identifier.trdizin318714
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/318714/sosyal-bilgiler-egitimi-uzerine-yapilan-doktora-tezlerinin-degerlendirilmesi-2002-2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7746
dc.identifier.volume6
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAvrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN DOKTORA TEZLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (2002-2018)
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files