TRDizin:
Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirmenin Gerekçesi ve Öğrenme Değişiminin Belirlenmesi Hakkındaki Kavramsal Anlamlandırmaları

dc.contributor.authorMehmet Altan KURNAZ
dc.date.accessioned2023-04-14T23:31:40Z
dc.date.available2023-04-14T23:31:40Z
dc.date.issued2014-04-01
dc.description.abstractÖğrenmenin niteliğini belirlemede, ölçme-değerlendirmenin yeri ve önemi kabul görmekte ve yapılandırılan öğretim programlarında öğrenme ortamının uygulayıcısı olarak öğretmenlerin görevleri ve sorumlulukları vurgulanmaktadır. Bu araştırmada, yetiştirilen öğretmen adaylarının beklentileri karşılama durumlarını yansıtmak üzere öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirmenin gerekçesi ve öğrenme değişiminin belirlenmesiyle ilgili kavramsal anlamlandırmalarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir durum çalışmasıdır ve "bütüncül tek durum" deseni yansıtmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu ölçüt örneklemesi ile belirlenmiş olup toplam 101 fen ve teknoloji öğretmen adayından oluşmaktadır. Açık uçlu sorularla toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları adayların değerlendirmenin gerekçesiyle ve öğrenme değişimini belirlemeyle ilgili kavramsal anlamlandırmalarının yeterli olmadığını, ölçme-değerlendirmenin gerekçesi ile öğrenme değişimini belirleme arasında tutarlı bir ilişki kuramadıklarını ve öğrenme değişimini belirleme ile tanımaya yönelik ölçme-değerlendirme kavramsal anlamlandırmalarının birbiriyle tutarlı bir yapıda olmadığını göstermiştir. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının yeni öğretim programlarının öğretmenlere yüklediği görevleri ve sorumlulukları yerine getirecek nitelikte yetiştirilmelerinde eksiklikler olabileceği şeklinde yorumlanmıştır. Bu anlamda öğretmen eğitiminde özellikle öğrenme değişiminin belirlenmesi konusunda duyarlılık gösterilmesi önerilmiştir
dc.identifier.citationKurnaz, M. (2014). Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirmenin Gerekçesi ve Öğrenme Değişiminin Belirlenmesi Hakkındaki Kavramsal Anlamlandırmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(5), 1977-1996
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-7561
dc.identifier.endpage1996
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issue5
dc.identifier.startpage1977
dc.identifier.trdizin260035
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/260035/ogretmen-adaylarinin-olcme-ve-degerlendirmenin-gerekcesi-ve-ogrenme-degisiminin-belirlenmesi-hakkindaki-kavramsal-anlamlandirmalari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8333
dc.identifier.volume14
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirmenin Gerekçesi ve Öğrenme Değişiminin Belirlenmesi Hakkındaki Kavramsal Anlamlandırmaları
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files