TRDizin:
Okul Öncesi Resim Eğitiminde Çocuğun Çizgisel Gelişimi (2-7 Yaş)

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı, 2-7 yaş çocukların okul öncesi resim eğitiminde çizgisel gelişimlerini örnek resimlerden yola çıkarak göstermektir. Çalışmada, çocuk resimleri üzerine yapılmış araştırmalara ve okul öncesi çocuğunun çizgisel gelişim dönemlerini gösteren çizilmiş örnek resimlere yer verilmiştir. Çocuğun sanat eğitimi denince akla ilk olarak resim eğitimi gelir, çünkü hiçbir sanat dalı resim kadar çocuğun kendisini ifade etmesinde, kanıtlamasında ve dış dünyayı algılamasında etkili olmamıştır. Çocuk, çizdiği resimler ile bize arzularını, isteklerini anlatmakla kalmaz, iç dünyasını da bizlere açar. Sözle ifade edemediği duyguları ve olayları resim yoluyla anlatmaya çalışır. Çizdiği resimler, kendisinden bir parçadır ve resimlerini bir iletişim aracı olarak kullanır. Çocukların yaptıkları resimler bize sadece onlar hakkında bilgi vermekle kalmaz, aynı zamanda onların düşünce yapılarıyla, kendi yaşıtları ve yetişkinlerle olan ilişkilerini de yansıtabilmektedir. Resim, çocuğun kendi duygu ve düşüncelerinin bir ürünü olduğundan okul öncesi dönemde çok önemlidir. Çocuklar belli yaşlarda, benzer resimsel gelişim aşamaları geçirmektedirler. Çocuğun bedensel ve zihinsel gelişimine paralel olarak sanatsal faaliyetlerinde de belirgin bir değişim dikkatimizi çekmektedir. Bu değişim çocuğun sanatsal gelişimi olarak adlandırılır

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Özönder Aydin, U. (2017). Okul Öncesi Resim Eğitiminde Çocuğun Çizgisel Gelişimi (2-7 Yaş). Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(6), 2215-2228

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

36

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals