TRDizin:
Tedarik Zinciri Müşteri Entegrasyonunun Firma Performansı Üzerindeki Etkisinde Ürün İnovasyon Kapasitesinin Aracı Rolü

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada müşteri entegrasyonunun firma performansı üzerindeki etkisinde ürün inovasyonkapasitesinin aracılık rolü araştırılmaktadır. Bu amaçla, Türkiye İhracatçılar Birliği tarafındanbelirlenen ilk 1000 ihracatçı firma arasından 96 imalat firmasından anket ile veri toplanmıştır.Araştırma modeli öncelikli olarak yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Analiz neticesindemüşteri entegrasyonunun firma performansı ve ürün inovasyon kapasitesini pozitif yönde anlamlıolarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca ürün inovasyon kapasitesinin de firmaperformansını pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Process makro yöntemi ileyapılan aracılık testi sonucunda ise müşteri entegrasyonunun firma performansı üzerindekietkisinde ürün inovasyon kapasitesinin aracılık rolü bulunduğu tespit edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Yildiz, B., Sayin, B. (2020). Tedarik Zinciri Müşteri Entegrasyonunun Firma Performansı Üzerindeki Etkisinde Ürün İnovasyon Kapasitesinin Aracı Rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 319-348

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals