TRDizin:
Coğrafya Öğretiminde EBA İçeriklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi

dc.contributor.authorDuran AYDINÖZÜ
dc.contributor.authorVedat AKBAŞ
dc.contributor.authorUfuk SÖZCÜ
dc.date.accessioned2023-04-14T23:11:23Z
dc.date.available2023-04-14T23:11:23Z
dc.date.issued2016-06-01
dc.description.abstractTeknoloj k değ şme ve bu değ ş me bağlı gel şmeler hayatın her alanında etk s n göstermekted r. Eğ t m alanı da bu değ ş m ve gel ş mden kend ne düşen payı almaktadır. Ülkem zde son yıllarda eğ t mle teknoloj y entegre etme anlamında büyük atılımlar gerçekleşt r lmekted r. FATİH projes ve onun öneml ayaklarından b r olan EBA ( Eğ t m B l ş m Ağı) bu atılımın somut örnekler ndend r. EBA sayes nde sınıflarda öğretmen ve öğrenc ler nternet ortamında çok yönlü dokümanlara, nterakt f v deo, an masyon ve etk nl klere ulaşmaya başlamıştır. Bu sayede coğrafya g b görsel ögeler n çokça kullanıldığı derslerde EBA çer kler n n konuların öğret lmes nde etk l olacağı düşünülmekted r. Coğrafyanın özell kle soyut b lg ler n yoğunlukta olduğu konularının somut hale get r lmes nde bu etk daha da artacaktır. Bu düşünce doğrultusunda çalışmamızda EBA çer kler n n Dünya'nın Şekl ve Hareketler konusunun öğrenc ler tarafından öğren lmes ndek etk s n tesp t etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada ön test - son test deney-kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Kastamonu l merkez ndek b r anadolu l ses nde öğren m gören 9. sınıf öğrenc ler le gerçekleşt r lm şt r. Dört hafta süren uygulama le deney grubuna EBA çer kl ders planı, kontrol grubuna programda öngörülen ders planı uygulanmıştır. Uygulama sonunda deney grubundak öğrenc lerden ders uygulamasına l şk n görüşler alınmıştır. Çalışma sonuçları EBA çer kl ders uygulamasının öğrenc ler n başarısı üzer nde kısmen de olsa olumlu katkı sağladığını ortaya koymaktadır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeş tl öner ler gel şt r lm şt r
dc.identifier.citationAydinözü, D., Akbaş, V., Sözcü, U. (2016). Coğrafya Öğretiminde EBA İçeriklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 339-357
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2602-3407
dc.identifier.endpage357
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue15
dc.identifier.startpage339
dc.identifier.trdizin281615
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/281615/cografya-ogretiminde-eba-iceriklerinin-ogrenci-basarisina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8088
dc.identifier.volume8
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKaradeniz Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleCoğrafya Öğretiminde EBA İçeriklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files