TRDizin: Coğrafya Öğretiminde EBA İçeriklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi
dc.contributor.author | Duran AYDINÖZÜ | |
dc.contributor.author | Vedat AKBAŞ | |
dc.contributor.author | Ufuk SÖZCÜ | |
dc.date.accessioned | 2023-04-14T23:11:23Z | |
dc.date.available | 2023-04-14T23:11:23Z | |
dc.date.issued | 2016-06-01 | |
dc.description.abstract | Teknoloj k değ şme ve bu değ ş me bağlı gel şmeler hayatın her alanında etk s n göstermekted r. Eğ t m alanı da bu değ ş m ve gel ş mden kend ne düşen payı almaktadır. Ülkem zde son yıllarda eğ t mle teknoloj y entegre etme anlamında büyük atılımlar gerçekleşt r lmekted r. FATİH projes ve onun öneml ayaklarından b r olan EBA ( Eğ t m B l ş m Ağı) bu atılımın somut örnekler ndend r. EBA sayes nde sınıflarda öğretmen ve öğrenc ler nternet ortamında çok yönlü dokümanlara, nterakt f v deo, an masyon ve etk nl klere ulaşmaya başlamıştır. Bu sayede coğrafya g b görsel ögeler n çokça kullanıldığı derslerde EBA çer kler n n konuların öğret lmes nde etk l olacağı düşünülmekted r. Coğrafyanın özell kle soyut b lg ler n yoğunlukta olduğu konularının somut hale get r lmes nde bu etk daha da artacaktır. Bu düşünce doğrultusunda çalışmamızda EBA çer kler n n Dünya'nın Şekl ve Hareketler konusunun öğrenc ler tarafından öğren lmes ndek etk s n tesp t etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada ön test - son test deney-kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Kastamonu l merkez ndek b r anadolu l ses nde öğren m gören 9. sınıf öğrenc ler le gerçekleşt r lm şt r. Dört hafta süren uygulama le deney grubuna EBA çer kl ders planı, kontrol grubuna programda öngörülen ders planı uygulanmıştır. Uygulama sonunda deney grubundak öğrenc lerden ders uygulamasına l şk n görüşler alınmıştır. Çalışma sonuçları EBA çer kl ders uygulamasının öğrenc ler n başarısı üzer nde kısmen de olsa olumlu katkı sağladığını ortaya koymaktadır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeş tl öner ler gel şt r lm şt r | |
dc.identifier.citation | Aydinözü, D., Akbaş, V., Sözcü, U. (2016). Coğrafya Öğretiminde EBA İçeriklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 339-357 | |
dc.identifier.doi | ||
dc.identifier.eissn | 2602-3407 | |
dc.identifier.endpage | 357 | |
dc.identifier.issn | ||
dc.identifier.issue | 15 | |
dc.identifier.startpage | 339 | |
dc.identifier.trdizin | 281615 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/281615/cografya-ogretiminde-eba-iceriklerinin-ogrenci-basarisina-etkisi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/8088 | |
dc.identifier.volume | 8 | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Coğrafya Öğretiminde EBA İçeriklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi | |
dc.type | RESEARCH | |
dspace.entity.type | Trdizin |