TRDizin: Kütüphane ve Bilgibilim Eğitimi: Arnavutluk İçin Bir Yaklaşım
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışma Arnavutluk için Kütüphane ve Bilgibilim (KBB) alanında dünya gelişmelerine pa- ralel olarak üniversite düzeyinde uygulanabilir bir eğitim programı önerisi sunmayı amaçlamaktadır.KBB alanı diğer alanlar gibi bilimsel ve teknolojik gelişmelerden derinden etkilenmiştir. Gelişim-eğitimetkileşimi kendini eğitim programlarındaki değişikliklere de yansıtmaktadır. Teknolojik ve bilimsel de- ğişimlerin eğitimi çok derinden etkilediği bir dönemde ancak profesyonel gelişmeleri ve yerel gereksi- nimleri kuşatacak esnek ve genel bir yaklaşım önerilebilir. Çalışmada betimleme yöntemi kullanılmış,veri toplamak için Arnavutlukta farklı türden kütüphanelerde çalışan 94 kütüphaneciye ve 6 eğitmeneanket uygulanmıştır. Betimlenen veriler ışığında, Arnavutluk için lisans düzeyinde bir KBB eğitimininistendiği ve hatta gerektiği sonucuna varılmıştır. Çalışmanın sonucunda Arnavutluk için kavramsal birKBB eğitimi yaklaşımı önerilmiştir. Bu yaklaşım bilgi kaynakları, bilginin düzenlenmesi, bilgi kullanıcı- ları ve iletişim, araştırma, kuram ve felsefe, sistemler ve bilgi teknolojileri, yönetim ve diğer disiplinlerkonular olmak üzere sekiz temel öğeden/ konu alanından oluşmaktadır.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Bi̇tri̇, E. (2013). Kütüphane ve Bilgibilim Eğitimi: Arnavutluk İçin Bir Yaklaşım. Türk Kütüphaneciliği, 27(1), 117-135
