TRDizin:
Kütüphane ve Bilgibilim Eğitimi: Arnavutluk İçin Bir Yaklaşım

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışma Arnavutluk için Kütüphane ve Bilgibilim (KBB) alanında dünya gelişmelerine pa- ralel olarak üniversite düzeyinde uygulanabilir bir eğitim programı önerisi sunmayı amaçlamaktadır.KBB alanı diğer alanlar gibi bilimsel ve teknolojik gelişmelerden derinden etkilenmiştir. Gelişim-eğitimetkileşimi kendini eğitim programlarındaki değişikliklere de yansıtmaktadır. Teknolojik ve bilimsel de- ğişimlerin eğitimi çok derinden etkilediği bir dönemde ancak profesyonel gelişmeleri ve yerel gereksi- nimleri kuşatacak esnek ve genel bir yaklaşım önerilebilir. Çalışmada betimleme yöntemi kullanılmış,veri toplamak için Arnavutlukta farklı türden kütüphanelerde çalışan 94 kütüphaneciye ve 6 eğitmeneanket uygulanmıştır. Betimlenen veriler ışığında, Arnavutluk için lisans düzeyinde bir KBB eğitimininistendiği ve hatta gerektiği sonucuna varılmıştır. Çalışmanın sonucunda Arnavutluk için kavramsal birKBB eğitimi yaklaşımı önerilmiştir. Bu yaklaşım bilgi kaynakları, bilginin düzenlenmesi, bilgi kullanıcı- ları ve iletişim, araştırma, kuram ve felsefe, sistemler ve bilgi teknolojileri, yönetim ve diğer disiplinlerkonular olmak üzere sekiz temel öğeden/ konu alanından oluşmaktadır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Bi̇tri̇, E. (2013). Kütüphane ve Bilgibilim Eğitimi: Arnavutluk İçin Bir Yaklaşım. Türk Kütüphaneciliği, 27(1), 117-135

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals