TRDizin:
ETKİNLİK TURİZMİNE KATILIM TERCİHLERİNDE İNSTAGRAM KULLANIMININ ROLÜ: 7. ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALI ÖRNEĞİ

dc.contributor.authorMehmet ÇETİN
dc.contributor.authorŞenay GÜNGÖR
dc.date.accessioned2023-09-11T13:36:21Z
dc.date.available2023-09-11T13:36:21Z
dc.date.issued2021-03-01
dc.description.abstractSon yıllarda tüm sektörlerde görülen hızlı değişime bağlı olarak turistlerin beklenti ve isteklerinin artmış olması, yeni arayışları da beraberinde getirmiştir. Bu arayışlara cevap olabilecek önemli araçlardan biri de etkinlik turizmidir. Küreselleşme ile oluşan rekabet ortamında öne çıkmak için temel ve alternatif ürünler oluşturmak kadar, bu turistik ürünün veya destinasyonun tanıtımı ve tanıtımda yeni kaynaklar kullanmak, oldukça önemli hale gelmiştir. Bu noktada, sosyal medya, turizm faaliyetlerini ciddi ölçüde etkileyen yeni bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Birbirlerinin deneyimlerinden faydalanan bireyler turistik tavır, davranış ve tercihler açısından kararlarını, etkileşim sayesinde alabilmektedir. İnstagram da istenen kişiyi takip etmek, diğer kullanıcıların fotoğraf ve videolarına ulaşmak, bunları beğenmek ve yorum yapmak gibi çeşitli imkânları ile dikkat çeken bir sosyal medya aracıdır. Bu perspektifle etkinlik turizmi çerçevesinde ele alının çalışmanın temel amacı, 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’na katılım tercihlerinde instagram kullanımının etkisini belirlemektir. Araştırma verileri 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı katılımcılarına uygulanan anketler ve mülakatlar ile elde edilmiştir. Dolayısıyla çalışmanın güvenirliliğini arttırmak için nitel ve nicel yöntemler birlikte kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’na katılım tercihlerinde, instagramda paylaşılan fotoğraf ve videoların, önemli bir role sahip olduğu görülmektedir. Etkileşimli paylaşımların turistik tercihlere pozitif katkıları ve bu imkânların turizm faaliyetlerini yönlendirmedeki etkisi, ortaya çıkan diğer sonuçlardır.
dc.identifier.citationCetin, M., Güngör, Ş. (2021). ETKİNLİK TURİZMİNE KATILIM TERCİHLERİNDE İNSTAGRAM KULLANIMININ ROLÜ: 7. ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALI ÖRNEĞİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(3), 1409-1423
dc.identifier.doi10.30783/nevsosbilen.983555
dc.identifier.eissn2149-3871
dc.identifier.endpage1423
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1409
dc.identifier.trdizin1164566
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1164566/etkinlik-turizmine-katilim-tercihlerinde-instagram-kullaniminin-rolu-7-uluslararasi-portakal-cicegi-karnavali-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/17144
dc.identifier.volume11
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleETKİNLİK TURİZMİNE KATILIM TERCİHLERİNDE İNSTAGRAM KULLANIMININ ROLÜ: 7. ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALI ÖRNEĞİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin4236d120-96bc-4c58-ac9b-902489409c4d
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery4236d120-96bc-4c58-ac9b-902489409c4d

Files