TRDizin:
MÜZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜ DENEYİM, TUTUM VE İNANÇLARI

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada müzik öğretmen adaylarının çokkültürlü deneyim, tutum ve inançları araştırılmıştır. Araştırma, Türkiye'nin Batı Karadeniz Bölgesi'nde yer alan bir üniversitenin Müzik Öğretmenliği programında öğrenim gören 91 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için Guyton ve Wesche (2005) tarafından geliştirilen Çokkültürlü Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları müzik öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitimle ilgili olumlu tutum ve inanca sahip olduklarını ortaya koymuştur. Ayrıca araştırma sonuçları, müzik öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre çokkültürlü deneyim, tutum ve inanç düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Ancak sınıf düzeylerine göre anlamlı bir fark vardır. Müzik öğretmenliği eğitim programları öğretmen adaylarının çokkültürlü tutum ve inançlarını geliştirici biçimde düzenlenmelidir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Arsal Mumcu, M., Arsal, Z., Akçaoğlu, M. (2017). MÜZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜ DENEYİM, TUTUM VE İNANÇLARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 17-31

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

4

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals