TRDizin: MÜZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜ DENEYİM, TUTUM VE İNANÇLARI
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışmada müzik öğretmen adaylarının çokkültürlü deneyim, tutum ve inançları araştırılmıştır. Araştırma, Türkiye'nin Batı Karadeniz Bölgesi'nde yer alan bir üniversitenin Müzik Öğretmenliği programında öğrenim gören 91 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için Guyton ve Wesche (2005) tarafından geliştirilen Çokkültürlü Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları müzik öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitimle ilgili olumlu tutum ve inanca sahip olduklarını ortaya koymuştur. Ayrıca araştırma sonuçları, müzik öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre çokkültürlü deneyim, tutum ve inanç düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Ancak sınıf düzeylerine göre anlamlı bir fark vardır. Müzik öğretmenliği eğitim programları öğretmen adaylarının çokkültürlü tutum ve inançlarını geliştirici biçimde düzenlenmelidir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Arsal Mumcu, M., Arsal, Z., Akçaoğlu, M. (2017). MÜZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜ DENEYİM, TUTUM VE İNANÇLARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 17-31
