TRDizin:
Okul Yöneticilerinin Öznel İyi Oluş Düzeylerinin Farklı Değişkenler Bakımından İncelenmesi: Kastamonu İli Örneği

dc.contributor.authorHüseyin YOLCU
dc.contributor.authorHamit BAKAR
dc.date.accessioned2023-04-14T22:30:32Z
dc.date.available2023-04-14T22:30:32Z
dc.date.issued2019-03-01
dc.description.abstractBu araştırmada, okul yöneticilerinin öznel iyi oluş (ÖİO) düzeylerinin farklı değişkenler (demografik,mesleki, okul ve sosyo-kültürel) bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evreni 2016-2017eğitim-öğretim yılında Kastamonu il merkezi ve ilçelerindeki kamu ilkokul, ortaokul ve liselerindegörev yapmakta olan okul yöneticileridir. Araştırmanın örneklemeni ise tesadüfi örnekleme yöntemlerinden basittesadüfi örneklem yöntemine uygun olarak belirlenen 183 okul yönetici oluşturmaktadır. Veriler, anket formu veTuzgöl-Dost (2005) tarafından geliştirilen “Öznel İyi Oluş Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanınverilerinin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerinin yanı sıra “Bağımsız Gruplar İçin t Testi Analizi” ve “TekYönlü Varyans Analizi (ANOVA)” uygulanmıştır. Okul yöneticilerinin ÖİO düzeyleri demografik vemesleki değişkenler göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Bununla birlikte, okulyöneticilerinin ÖİO düzeylerinin okulla ilgili değişkenlerden okulun öğretim türü, sosyokültürel değişkenlerden de spor yapma durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılıkgösterdiği belirlenmiştir. Okul iklimi ile okul yöneticilerinin ÖİO düzeyleri arasında ilişkiyiortaya koyan araştırmaların yapılması gerektiği önerilmektedir.
dc.identifier.citationYolcu, H., Bakar, H. (2019). Okul Yöneticilerinin Öznel İyi Oluş Düzeylerinin Farklı Değişkenler Bakımından İncelenmesi: Kastamonu İli Örneği. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(29), 275-295
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2019.210.15
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage295
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.issue29
dc.identifier.startpage275
dc.identifier.trdizin331152
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/331152/okul-yoneticilerinin-oznel-iyi-olus-duzeylerinin-farkli-degiskenler-bakimindan-incelenmesi-kastamonu-ili-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7537
dc.identifier.volume13
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Yöneticilerinin Öznel İyi Oluş Düzeylerinin Farklı Değişkenler Bakımından İncelenmesi: Kastamonu İli Örneği
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin86af4cad-1d18-4151-867a-1967172e0666
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery86af4cad-1d18-4151-867a-1967172e0666

Files