TRDizin: Sosyal Bilgiler Dersinde Eğitsel Oyunlar Yoluyla Bazı Kök Değerlerin Kazandırılması: Bir Eylem Araştırması
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
article
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
1
Total Downloads
0
Abstract
Öğretmenler, öğrenme-öğretme sürecinde öğrencilerine çeşitli yöntem ve teknikleri kullanarak değerleri aktarmaya çalışırlar. Bu yöntem ve tekniklerden birisi de eğitsel oyunlardır. Araştırmada, sosyal bilgiler dersinde eğitsel oyunlar yoluyla öğrencilere öz denetim, dostluk, adalet ve sevgi kök değerlerin kazandırılması hedeflenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında bir devlet ortaokulunun 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma modellerinden eylem araştırmasıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler; ön ve son algı metinleri, gözlem, video kayıtları, öğrenci günlükleri, öğretmen günlükleri ve odak grup görüşmeleri ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analiziyle çözümlenmiştir. Çalışmada eğitsel oyun etkinlikleri sonrasında 7. sınıf öğlencilerinin öz denetim değeri hariç dostluk, adalet ve sevgi değerlerini tanıdıkları ve bu değerleri tanımlayabildikleri görülmektedir. Gerçekleştirilen eğitsel oyun etkinlikleri ile öğrencilerin değerleri daha iyi kavradıkları ve değerlere ilişkin algılarının geliştiği söylenebilir. Buradan hareketle benzeri çalışmaların farklı dersler ve sınıf düzeylerinde yapılması önerilebilir.
Date
2024
Publisher
Description
Keywords
Sosyal Bilgiler, Kök Değerler, Değerler Eğitimi
Citation
Altunel, S., Karasu Avci, E. (2024). Sosyal Bilgiler Dersinde Eğitsel Oyunlar Yoluyla Bazı Kök Değerlerin Kazandırılması: Bir Eylem Araştırması. Manas Journal of Social Studies, 13(3), 925-939