TRDizin:
Sağlık Çalışanlarının Personel Yemek Hızmetleri Memnunıyet Düzeyleri: Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi Örneği

dc.contributor.authorÖzge ÇAYLAK DÖNMEZ
dc.contributor.authorHakkı ÇILGINOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-13T22:51:27Z
dc.date.available2023-04-13T22:51:27Z
dc.date.issued2022-03-01
dc.description.abstractÇalışan insanlar vakitlerinin büyük bir kısmını çalıştıkları kurumlarda gerçekleştirmektedir. Sağlık çalışanlarının dikkatlerinin dağılmaması ve performanslarının en üst düzeyde olması gerekmektedir. Yemekhane hizmeti memnuniyet düzeyinin iş performansını etkileyeceği düşünülmektedir. Covid-19 sürecinde sağlık çalışanları hastanelerde uzun mesai saatleri geçirmişlerdir. Araştırmada hastane personellerinin personel yemeklerinden memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma alt amaçları arasında ise sağlık personellerinin statü dağılımı ve kıdem yıllarına göre toplu yemek hizmeti memnuniyet düzeylerinin farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi ve hastanelerdeki yemek hizmetlerinde var olan aksaklıkların ortaya çıkarılması bulunmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesinde görevli 282 personele yemek hizmetlerini değerlendiren anket uygulanmıştır. Sağlık çalışanlarının yemek hizmetleri memnuniyetinden demografik özelliklere göre farklılıklarının belirlenmesi amacıyla t-testi ve ANOVA testi gibi farklılık testleri uygulanmıştır. Farklılık testleri sonucunda, yemek kalitesi ve çevresel faktörlerden en memnun olunan boyutlar olduğu, servis personeli durumu da en az memnun olunan boyut olduğu belirlenmiştir. Memnuniyetin demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılan testler sonucunda cinsiyet, kıdem yılı, kıdem dağılımı ve yaş değişkenlerinin memnuniyet açısından farklılık gösterdiği medeni durumun ise farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationDönmez, Ö., Çilginoğlu, H. (2022). Sağlık Çalışanlarının Personel Yemek Hızmetleri Memnunıyet Düzeyleri: Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(2), 1464-1480
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2022.1052
dc.identifier.eissn2147-8775
dc.identifier.endpage1480
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage1464
dc.identifier.trdizin529981
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/529981/saglik-calisanlarinin-personel-yemek-hizmetleri-memnuniyet-duzeyleri-kastamonu-egitim-ve-arastirma-hastanesi-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6315
dc.identifier.volume10
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studies
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSağlık Çalışanlarının Personel Yemek Hızmetleri Memnunıyet Düzeyleri: Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi Örneği
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin360d556e-97e8-4157-9bd2-0d6ba8f26807
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery360d556e-97e8-4157-9bd2-0d6ba8f26807

Files