TRDizin:
Çokgen Konusunun Öğretiminde Kullanılan Vee Diyagramı ve Kavram Haritalarının İlköğretim 7.Sınıfı Öğrencilerinin Başarısı Üzerindeki Etkisi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada, ilköğretim 7. Sınıfta okutulan çokgen konusunun öğretiminde kullanılan vee diyagramı ve kavram haritalarının öğrenci başarı üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Çalışma, ön ve son test uygulamasının yapıldığı deneysel bir çalışma olup 2010-2011 akademik yılında 7. sınıfta okuyan 39 öğrencinin katılımıyla yapılmıştır. Seçkisiz örnekleme yöntemi ile kontrol ve deney grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Çokgenler, deney grubuna vee diyagramı ve kavram haritaları ile öğretilirken, kontrol grubuna ise müfredatta belirtilen geleneksel yöntemle öğretilmiştir. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan 35 soruluk bir başarı testi ile toplanmıştır. Öğretimin sonucunda, iki gruba da son test uygulanmıştır. Ayrıca, deney grubuna vee diyagramı ve kavram haritaları ile ilgili görüşleri de sorulmuştur. Öğretimden 40 gün sonra, her iki gruba da ön test ve son testte kullanılan sorulardan oluşan bir devamlılık testi uygulanmıştır. Grupların devamlılık testinden elde ettikleri sonuçlar arasında anlamlı farklılık bulunmuştur (F(1.37)=4.398;p

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Kaçar, A., Yilmaz, G. (2016). Çokgen Konusunun Öğretiminde Kullanılan Vee Diyagramı ve Kavram Haritalarının İlköğretim 7.Sınıfı Öğrencilerinin Başarısı Üzerindeki Etkisi. Başkent University Journal of Education, 3(1), 13-24

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals