TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Kaygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

dc.contributor.authorNaim ÜNVER
dc.contributor.authorBahar GÜMRÜKÇÜ BİLGİCİ
dc.date.accessioned2023-04-14T20:49:17Z
dc.date.available2023-04-14T20:49:17Z
dc.date.issued2021-03-01
dc.description.abstractÇalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımı ile ilgili kaygılarını incelemek amaçlanmıştır.Çalışmaya 67 farklı üniversitede öğrenim gören veya mezun olan 510’u kadın, 39’u erkek olmak üzere toplam 549 okul öncesiöğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Genel Bilgi Formu ve Eğitim Teknolojileri Kullanımı Kaygı Ölçeğikullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre okul öncesi öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi kullanım kaygıları cinsiyetve öğrenim gördüğü üniversite türüne göre farklılık göstermemektedir. Mezun okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojiyönetimi merkezli kaygıları, birinci sınıfta öğrenim gören adaylara göre daha yüksektir. Yine mezun okul öncesi öğretmenadaylarının teknik merkezli kaygıları ise birinci ve ikinci sınıfta öğrenim gören adaylara göre daha yüksektir. Kişiselbilgisayar sahibi olan okul öncesi öğretmen adaylarının teknoloji yönetimi merkezli ve teknik merkezli kaygıları, bilgisayarsahibi olmayan adaylara göre daha fazladır. Son olarak okul öncesi öğretmen adaylarının yaşı ilerledikçe teknik merkezli,teknoloji yönetimi merkezli ve teknoloji-entegrasyonu merkezli kaygıları da artmaktadır. Araştırma sonuçlarını göz önündebulundurarak, okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına yönelik kaygılarını azaltabilmek için teknikdonanım ve teknoloji bilgilerinin artırılması önerilmektedir.
dc.identifier.citationÜnver, N., Bi̇lgi̇ci̇, B. (2021). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Kaygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 35(2), 580-593
dc.identifier.doi10.33308/26674874.2021352317
dc.identifier.eissn2667-4874
dc.identifier.endpage593
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage580
dc.identifier.trdizin457713
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/457713/okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-egitimde-teknoloji-kullanimina-yonelik-kaygilarinin-bazi-degiskenlere-gore-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6748
dc.identifier.volume35
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofYaşadıkça Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Kaygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinc1802e38-b843-40b5-ad38-3e879bbe2943
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryc1802e38-b843-40b5-ad38-3e879bbe2943

Files