TRDizin:
Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Çalışmada Eğitim Fakültesi müzik öğretmenliği programı “Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri”(EMBT) dersinin bir analizi yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından dokümanincelemesi kullanılmıştır. Çalışmaya ilişkin veriler Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafındanhazırlanan 2007 ve 2018 Eğitim Fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programlarına ilişkin MüzikÖğretmeni Programlarından elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, müzik öğretmenliğiprogramının tanımsal program modeline dayandığı, zorunlu alan dersleri kapsamında olanEğitim Müziği Besteleme (EMB) dersinin; güncellenen programda seçmeli alan derslerikapsamında EMBT adında tanımlandığı, ders süresinin önemli düzeyde azaltılmış olduğu, dersiçeriğine bazı konuların ilave edilmesi gerektiği belirlenmiştir. Bu kapsamda EMBT dersstandartları ‘tasarlanan, uygulanan, gerçekleşen ve literatür temelli’ bir yaklaşım temelindeanaliz edilerek derse ilişkin yeni “ayrıntılı kuramsal çerçeve” oluşturulmuştur. Öğrencilerinmüzikal gelişimlerine ve genel müzik eğitimine ilişkin çeşitli tür ve nitelikte eğitim müziğidağarcığına katkı sağlayacak eğitim müziği bestecilerinin yetişebilmesi için; ilk müziköğretmenliği programı güncelleme çalışmalarında, EMBT dersi zorunlu alan bilgisi derslerikapsamında tanımlanması ve ders standartları ve kredi/saat uygulamalarına ilişkin düzenlemeleryapılması gerekmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Özgül, İ. (2020). Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1319-1342

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals