TRDizin: Utangaçlık Düzeyi Düşük ve Yüksek Olan Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Utangaçlık İle İlgili Görüşleri
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışma ikinci yazarın danışmanlığında birinci yazarın tez çalışmasından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada; Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının utangaçlıkla ilgili görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013 - 2014 Eğitim Öğretim yılı güz döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümünde 1-2-3. ve 4. sınıfta okuyan araştırmaya gönüllü olarak katılan 35 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Utangaçlığın sebeplerini, sosyolojik, fizyolojik, eğitim ve iş başarısına etkilerini, utangaçlıkla başa çıkma yollarını ve öğretmen adaylarının sorumluluk alma düşünce, duygu ve davranışlarını ortaya çıkarmak amacıyla utangaçlık düzeyi düşük ve yüksek 35 öğretmen adayı ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Öğrencilerle yüz yüze görüşmeler sonucu yapılan değerlendirmede utangaçlık düzeyinin akademik başarıyı ve iş başarısını etkilediği tespit edilmiştir
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Aydinözü, D., Kahveci̇, Ö. (2016). Utangaçlık Düzeyi Düşük ve Yüksek Olan Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Utangaçlık İle İlgili Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1437-1452
