TRDizin:
İlköğretim okulu öğrencilerinin anne-baba tutumu algıları ile atılganlık ve olumsuz değerlendirilmekten korkma düzeyleri arasındaki ilişkiler

dc.contributor.authorÖmer ERDOĞAN
dc.contributor.authorHülya UÇUKOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-15T00:22:26Z
dc.date.available2023-04-15T00:22:26Z
dc.date.issued2011-05-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özel ve kamu ilköğretim okullarına devam eden 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin atılganlık ve olumsuz değerlendirilmekten korkma derecelerinin anne-baba tutumlarını algılamaları açısından karşılaştırılmasıdır. Çalışmanın örneklemi, Kastamonu İli’nde, özel bir ilköğretim okuluna devam eden 99 öğrenci ile iki kamu ilköğretim okulunda öğrenim gören 116 öğrenciden oluşturulmuştur. Örneklem grubuna; algılanan anne-baba tutumlarını ölçmek amacıyla Perris ve arkadaşları (1980) tarafından oluşturulan ve Arrindel (1999) tarafından reddetme, duygusal sıcaklık ve aşırı korumacılık olarak adlandırılan üç alt ölçekten oluşan 23 maddelik formu uygulanmıştır. Atılganlığı ölçmek amacıyla, Topukçu (1982) tarafından geliştirilen ve 45 maddeden oluşan Atılganlık Envanteri kullanılmıştır. Olumsuz değerlendirilme korkusunu ölçmek amacıyla ise Erkan (2002) tarafından geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan 30 maddelik Olumsuz Değerlendirilmekten Korkma Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS (11.0) istatistik paket programı ile yapılmıştır. Bu çalışma sırasında ikili karşılaştırmalara “t-testi”, çoklu karşılaştırmalara ise “tek yönlü varyans analizi (ANOVA)” ile bakılmış, gruplar arasındaki faklılıkların hangi gruplardan kaynaklandığını tespit etmek için “Post-Hoc Tukey” testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; okul türünün atılganlık puanlarını anlamlı şekilde etkilediği ve bu durumun özel okula devam eden öğrencilerin lehine, anne-baba tutum alt ölçeklerinin (redetme, duygusal sıcaklık, aşırı korumacılık) çeşitli değişkenlerde (cinsiyet, okul türü, öğrenim durumu, anne çalışma durumu, baba mesleği, ailedeki çocuk sayısı) gruplar arası farklılaşmaya neden olduğu bulunmuştur.
dc.identifier.citationErdoğan, Ö., Uçukoğlu, H. (2011). İlköğretim okulu öğrencilerinin anne-baba tutumu algıları ile atılganlık ve olumsuz değerlendirilmekten korkma düzeyleri arasındaki ilişkiler. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 51-72
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage72
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage51
dc.identifier.trdizin118004
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/118004/ilkogretim-okulu-ogrencilerinin-anne-baba-tutumu-algilari-ile-atilganlik-ve-olumsuz-degerlendirilmekten-korkma-duzeyleri-arasindaki-iliskiler
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8550
dc.identifier.volume19
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleİlköğretim okulu öğrencilerinin anne-baba tutumu algıları ile atılganlık ve olumsuz değerlendirilmekten korkma düzeyleri arasındaki ilişkiler
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files