TRDizin:
Turistik Satın Alma Karar Sürecinde Bedava Etkisi: Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma

dc.contributor.authorÇetin AKKUŞ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:42:08Z
dc.date.available2023-04-14T22:42:08Z
dc.date.issued2018-08-01
dc.description.abstractBu çalışmada turistik ürünlere yönelik karar verme sürecinde sıfır fiyatın etkisini test etmek amaçlanmıştır. Bun amaca yönelik oda ve kahvaltıdan oluşan iki bileşenli iki farklı otel belirlenmiştir. Diğer otel tercih edilen seçenek olsa bile, ürün içerisindeki belirli bir bileşenin fiyatı sıfıra sabitlendiğinde, o ürüne yönelik talebin anormal bir şekilde artacağı öngörülmüştür. Bu amaçla bir uygulama modeli kullanılmış ve bunun sonucunda sıfır fiyat etkisi anlamlı bulunmuştur. Sıfır fiyatın katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ölçmek için yapılan analizlerde hiçbir farklılık bulunamamıştır. Bu sonuçlar neticesinde, sıfır fiyatın birçok psikolojik faktör dışında kendine özgü bir etki alanı olduğu ve katılımcılara göre bir farklılık göstermemesinin bu geniş etki alanının bir sonucu olduğu düşünülmüştür.
dc.identifier.citationAkkuş, Ç. (2018). Turistik Satın Alma Karar Sürecinde Bedava Etkisi: Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(2), 386-403
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2548-0871
dc.identifier.endpage403
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage386
dc.identifier.trdizin403193
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/403193/turistik-satin-alma-karar-surecinde-bedava-etkisi-otel-isletmelerine-yonelik-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7630
dc.identifier.volume15
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTuristik Satın Alma Karar Sürecinde Bedava Etkisi: Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files