TRDizin:
Lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Kastamonu örneği

dc.contributor.authorÜnal, E.
dc.contributor.authorÖzbal, A.F.
dc.date.accessioned2024-07-18T05:40:32Z
dc.date.available2024-07-18T05:40:32Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractAraştırmanın amacı liselerde eğitim alan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersindeki tutumlarının çeşitli değişkenlere yönelik incelenmesidir. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi araştırmada kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları basit tesadüfi örnekleme yolu seçilmiştir. Katılımcılar, Anadolu lisesi öğrencilerinden oluşan 242 (142 kadın, 100 erkek) kişidir. Güllü ve Güçlü ‘nün geliştirmiş olduğu; Ortaöğretim Öğrencileri için Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği (OÖBEDTÖ) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu ölçeğin maddeleri, 5’li likert tipindedir ve tek boyutludur. Ölçekte 35 madde kullanılmıştır. Gerçekleştirilen araştırmada Cronbach Alpha iç-tutarlılık analizi .93 olarak bulunmuştur. SPSS 21.0 programı ile yapılan analizlerle birlikte verilerin normal dağılım gösterdiği bulunmuştur. Bunun sonucunda araştırmada parametrik testler kullanılmıştır. Cinsiyet, sporcu lisansı olma/olmama, aile bireylerinin spor yapma durumu adlı değişkenlerin analizinde bağımsız örneklemler t-testi; sınıf düzeyi, spor yapma sıklığı, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerinde ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Katılımcı grubunu betimlemek için frekans ve yüzde analizleri kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda cinsiyet (p<0,001), sporcu lisansı olma/olmama (p<0,000), sınıf düzeyi ve spor yapma sıklığı (p<0,000) değişkenlerinde öğrencilerin tutumlarının anlamlı farklılaştığı saptanmıştır (p<0,05). Aile bireylerinin spor yapıyor olması, anne ve baba eğitim durumuna yönelik olarak gerçekleştirilen analizler sonucunda öğrencilerin tutumlarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05).
dc.identifier.citationÇakan, E., Özbal, A. (2024). Lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Kastamonu örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(51), 183-193
dc.identifier.doi10.31795/baunsobed.1378930
dc.identifier.eissn2651-4974
dc.identifier.endpage193
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.issue51
dc.identifier.startpage183
dc.identifier.trdizin1247219
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1247219/lise-ogrencilerinin-beden-egitimi-ve-spor-dersine-yonelik-tutumlarinin-cesitli-degiskenler-acisindan-incelenmesi-kastamonu-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/33408
dc.identifier.volume
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOrtaöğretim öğrencileri, Beden eğitimi dersi, Tutum ölçeği, Öğrenci tutumu
dc.titleLise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Kastamonu örneği
dc.typearticle
dspace.entity.typeTrdizin

Files