TRDizin:
KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Beden eğitimi öğretmen adayları üniversite eğitimi sürecinde aldıkları eğitimin gerçek ortamlardan çok, teoriye dayalı ya da yapayortamlarda olmasından dolayı, özel gereksinimli öğrencilere yardım etme konusunda çok hevesli olmalarına rağmen nasıl destek sağlayacaklarınıbilememektedirler (Marley ve ark. 2005). Yapılan örnek olay çalışması da özel gereksinimi olan bir öğrencinin beden eğitimidersine katılım sürecinde öğretmen adayının deneyimlerini keşfetmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın katılımcıları; uygulama öğretmeni, bedeneğitimi öğretmen adayı, kaynaştırma öğrencisi (Emir), Emir’in yardımcı ablası, Alan Uzmanı (Danışman), Emir’in 7. Sınıf arkadaşları,Naz ile birlikte beden eğitimi dersini işleyen öğretmen adayı ortağı Seda’dır. Araştırmanın verileri; araştırmacı günlüğü, araştırmacıders sonrası yansımaları ve alan uzmanı ile yapılan haftalık toplantı kayıtları ile toplanmıştır. Verilerin içerik analizi sonucu bulgular şutemalar altında toplanmıştır: “Yardımları olmadan olmazdı”, “Deneyerek, deneyimleyerek problemler çözülüyor”. Öğretmen eğitimi sürecindekiuygulamalı derslerin gerçek ortamlar ile bağlantılı verilmesi, öğretmen adaylarının sorunları gerçek ortamında çözmesi, problemlerlebaş edebilmeyi sosyal çevre yardımı ile mesleğe başlamadan öğrenmesi, öğrenme ortamında bulunan öğretmen adaylarının öğrenmesürecini kolaylaştıracaktır

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Kilinç Şahbaz, N., Gürsel, F., Alagül, Ö. (2018). KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE AKTİF KATILIM SÜRECİNİN YANSIMASI. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 16(1), 61-72

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals