TRDizin:
Fen Bilimleri Dersinde Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Tutum ve Başarıya Etkisi

dc.contributor.authorHakan SERT
dc.contributor.authorFatih ŞEKER
dc.date.accessioned2023-04-14T23:20:10Z
dc.date.available2023-04-14T23:20:10Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını destekleyici olarak tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımı kullanımının öğrencilerin Fen Bilimleri dersindeki tutum ve başarılarına olan etkisini sınamaktır. Deneysel çalışma hazır gruplar üzerinde yapılmıştır. Mevcut üç şubeden ikisi kura ile atanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu biri deney (n=17) diğeri kontrol (n=17) grubu olmak üzere iki sınıf oluşturmaktadır. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubuna geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını destekleyici olarak tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, kontrol grubuna ise sadece geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Uygulama öncesi deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesinde ve sonrasında "Fen Bilgisi Dersi Tutum" ölçeği ile "Akademik Başarı Testi" envanterleri ön test olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını destekleyici olarak uygulanan tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının uygulandığı deney grubundaki öğrenciler ile sadece geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarıları ve fen bilgisi dersine yönelik tutumları arasında manidar bir farkın olmadığı saptanmıştır
dc.identifier.citationSert, H., Seker, F. (2015). Fen Bilimleri Dersinde Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Tutum ve Başarıya Etkisi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 5(2), 351-363
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-144X
dc.identifier.endpage363
dc.identifier.issn2146-4812
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage351
dc.identifier.trdizin197353
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/197353/fen-bilimleri-dersinde-tamamlayici-olcme-ve-degerlendirme-yaklasimlarinin-tutum-ve-basariya-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8263
dc.identifier.volume5
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAkdeniz İnsani Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFen Bilimleri Dersinde Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Tutum ve Başarıya Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files