TRDizin: ŞEHİR PAZARLAMASI BAĞLAMINDA ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ŞEHRE YÖNELİK ALGILARININ BELİRLENMESİ: KASTAMONU İLİNDE BİR ARAŞTIRMA
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Mal ve hizmetler için söz konusu olan pazarlama kavramı günümüzde şehirler içinde yoğun biçimde kullanılmaya başlanmıştır. Bu doğrultuda çok sayıda şehir artan refahtan, turist sayısından, yatırımdan daha fazla pay alabilmek adına pazarlama yarışına girmiş bulunmaktadır. Başta mal ve hizmet piyasası olmak üzere her alanda karşımıza çıkan yoğun rekabet şehirleri de yoğun biçimde kapsamı içine almaktadır. Şüphesiz her şehrin kendine has bir takım tarihi ve kültürel değerleri mevcuttur. Ancak bunların şehre katma değer sağlaması birer turistik ürüne dönüştürülmesi ve hedef kitle ile buluşturulabilmesi durumunda mümkündür. Bu nedenle, yerel yöneticilerin şehrin tüm paydaşlarından elde edecekleri bilgiler doğrultusunda sistematik çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Bu doğrultuda şehirde yaşayanların özellikle de başta kendi şehirleri olmak üzere farklı şehirleri de görme fırsatı bulan üniversite öğrencilerinin şehre yönelik algılarının belirlenmesi, şehrin pazarlama çalışmaları sürecinde bundan sonra yapılacaklar konusunda planlayıcılara önemli ipuçları sunacaktır. Bunun yanı sıra, şehrin tanıtımında öne çıkartılabilecek unsurların belirlenmesinde üniversite öğrencilerinin değerlendirmelerinin öğrenilmesi önemli olacaktır. Kastamonu şehrinin pazarlama çalışmaları sürecinde Üniversite öğrencilerinin şehre yönelik algılarının öğrenilmesi amacıyla gerçekleştirilen bu çalışma kapsamında 1-25 Ocak 2016 tarihleri arasında Kastamonu Üniversitesi öğrencilerine anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Gümüş, N. (2017). ŞEHİR PAZARLAMASI BAĞLAMINDA ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ŞEHRE YÖNELİK ALGILARININ BELİRLENMESİ: KASTAMONU İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(26), 299-314
