TRDizin:
istatistiğe yönelik öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada, öğretmen adaylarının istatistiğe yönelik öz-yeterlik algılarını ölçmek için 5li Likert tipi bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. 214 öğretmen adayından oluşan örneklem üzerinde yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda Cronbach alfa katsayısı 0,94 olan 48 maddelik İstatistiğe Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği geliştirilmiştir. Ölçekte bulunan 48 madde herhangi bir mantıksal problem teşkiletmeden 7 faktörde toplanmıştır. Bu faktörlersırasıylaGenel İstatistik Becerileri (Cronbachalfa = 0,93), Araştırma Becerileri (Cronbachalfa = 0,88), SPSS Becerileri (Cronbachalfa = 0,85), Zaman Yönetimive Ders Çalışma Davranışları (Cronbachalfa = 0,82), Bilgisayar Kullanma Becerileri (Cronbachalfa = 0,79), Matematik Becerileri (Cronbachalfa = 0,74) ve Ders Dinleme Becerileri (Cronbachalfa = 0,81) olarakadlandırılmıştır. Sonuç olarak, ölçeğin, öğretmen adaylarının istatistiğe yönelik öz-yeterliklerinin belirlenmesinde güvenle kullanılabileceği tespitedilmiş ve ölçekle ilgili bazı öneriler sunulmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Pektaş, M., Merci̇mek, O. (2013). istatistiğe yönelik öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 759-776

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals