TRDizin: Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırmada, güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin konuşma öz yeterlik algılarının bölüm ve sınıf değişkenlerine göre farklılıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel yöntemlerden tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırma örneklemini Güneydoğu Anadolu bölgesinde bir üniversitenin resim iş ve müzik eğitimi ana bilim dallarında öğrenim görmekte olan 147 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına yönelik konuşma öz yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin normallik dağılımını sağlaması sonucu ikili grup karşılaştırmaları için T testleri ve çoklu karşılaştırmalar için tek yönlü varyans analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; öz yeterlik algılarının sınıf değişkenine göre farklılaşmadığı, öz yeterlik algısının bölüm değişkenine göre değiştiği tespit edilmiştir. Konuşma öz yeterlik algısına ait puanların resim bölümü öğrencileri lehine yüksek olduğu belirlenmiştir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Citation
Ergi̇n Talaka, E., Topaloğlu, T. (2023). Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 18(39), 795-810
