TRDizin:
Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

article

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

2

Total Downloads

0

Abstract

Bu araştırmada, güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin konuşma öz yeterlik algılarının bölüm ve sınıf değişkenlerine göre farklılıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel yöntemlerden tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırma örneklemini Güneydoğu Anadolu bölgesinde bir üniversitenin resim iş ve müzik eğitimi ana bilim dallarında öğrenim görmekte olan 147 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarına yönelik konuşma öz yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin normallik dağılımını sağlaması sonucu ikili grup karşılaştırmaları için T testleri ve çoklu karşılaştırmalar için tek yönlü varyans analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; öz yeterlik algılarının sınıf değişkenine göre farklılaşmadığı, öz yeterlik algısının bölüm değişkenine göre değiştiği tespit edilmiştir. Konuşma öz yeterlik algısına ait puanların resim bölümü öğrencileri lehine yüksek olduğu belirlenmiştir.

Date

2023

Publisher

Description

Keywords

Konuşma öz yeterliği, müzik eğitimi, öz yeterlik, resim iş eğitimi

Citation

Ergi̇n Talaka, E., Topaloğlu, T. (2023). Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Konuşma Öz Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 18(39), 795-810