TRDizin:
II. Meşrutiyet Dönemi Okul Öncesi Eğitim Alanında Pedagojik Yaklaşım ve Etkilenmeler

dc.contributor.authorErol ÇİYDEM
dc.contributor.authorBerat AHİ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:32:13Z
dc.date.available2023-04-14T22:32:13Z
dc.date.issued2019-03-01
dc.description.abstractOsmanlı İmparatorluğu’nda okul öncesi eğitim konusu, özellikle II. Meşrutiyet’in ilanından (1908) sonraki süreçte ciddi şekilde ele alınmış ve bu alanda somut adımlar atılmıştır. Bunlardan en dikkat çekeni II. Meşrutiyet Dönemi ile birlikte başkentte ana mekteplerinin açılmış olması ve okul öncesi eğitim alanında Batı dillerinden eserlerin tercüme edilmiş olmasıdır. Şimdiye kadar, Osmanlı İmparatorluğu’nda okul öncesi eğitim alanındaki tarihsel gelişim konusunda birtakım önemli çalışmalar yapılmıştır. Ancak bu dönem okul öncesi eğitim programları hazırlanırken nasıl bir pedagojik yaklaşımın tercih edilmiş olduğunu ortaya koyan detaylı bir çalışma bulunmamaktadır. Nitekim bu çalışmada okul öncesi eğitim alanında II. Meşrutiyetten (1908) Cumhuriyet’in ilanına (1923) kadarki süreçte çıkarılan programlar incelenerek o dönem okul öncesi eğitimde tercih edilen pedagojik yaklaşım ortaya konmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte Batı’da okul öncesi eğitim alnındaki pedagojik yaklaşımlar ve felsefi temeller incelenerek, bunların Osmanlı İmparatorluğu’nda okul öncesi eğitim programları üzerindeki yansımaları açıklanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden tarihi araştırma modelinde olan bu çalışmada, veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi kullanılmıştır.
dc.identifier.citationÇi̇ydem, E., Ahi̇, B. (2019). II. Meşrutiyet Dönemi Okul Öncesi Eğitim Alanında Pedagojik Yaklaşım ve Etkilenmeler. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 24-43
dc.identifier.doi10.30703/cije.444887
dc.identifier.eissn2147-1606
dc.identifier.endpage43
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage24
dc.identifier.trdizin321433
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/321433/ii-mesrutiyet-donemi-okul-oncesi-egitim-alaninda-pedagojik-yaklasim-ve-etkilenmeler
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7569
dc.identifier.volume8
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofCumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleII. Meşrutiyet Dönemi Okul Öncesi Eğitim Alanında Pedagojik Yaklaşım ve Etkilenmeler
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin109b909f-1c3c-495f-beb5-51ac2c39d109
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery109b909f-1c3c-495f-beb5-51ac2c39d109

Files