TRDizin:
Fen bilgisi öğretmenlerinin perspektifinden sürdürülebilir kalkınma için eğitim ve yeterlikleri

dc.contributor.authorFatih Şeker
dc.contributor.authorBahattin Aydınlı
dc.date.accessioned2023-04-14T20:23:42Z
dc.date.available2023-04-14T20:23:42Z
dc.date.issued2021-04-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmenlerinin sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir kalkınma için eğitim, sürdürülebilir kalkınma için eğitim yeterlikleri ve sürdürülebilir kalkınma için eğitimde öğretmenlerin hangi yeterliklere sahip olması gerektiğine dair görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Temel nitel araştırma yöntemi araştırmanın deseni olarak seçilmiştir. Araştırmada üç farklı okuldan 12 fen bilgisi öğretmeni katılımcılar olarak belirlenmiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve veriler toplanmıştır. Veriler içerik ve betimsel analizine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda fen bilgisi öğretmenlerinin sürdürülebilir kalkınmayı çevre, ekonomi, toplum ve gelişme gibi kelimelerle ilişkilendirdiği, doğanın ve çevrenin korunması şeklinde nitelendirdiği belirlenmiştir. Öğretmenler, sürdürülebilir kalkınma için eğitimle ilgili bireylerin konuyla ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıklarını ve bireylere eğitim verilmesi gerektiğini belirtmiştir. Fen bilgisi öğretmenleri tutum ve bilgi öğrenme alanının diğer öğrenme alanlarından daha önemli olduğunu ifade etmiştir. Araştırma sonucunda ayrıca öğretmenlerin sürdürülebilir kalkınmanın yeterlikleri arasında yer alan değerleri açıklamak ile karar verme, katılıma ve değişim için hareket etmeye daha çok vurgu yaptığı, eleştirel düşünme ile geleceği/alternatif senaryoları görmeye herhangi bir vurgu yapmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri arasında sürdürülebilir kalkınma hakkında donanımlı olması ve çevre bilincine sahip olması, edindiği bilgileri yaşam biçimi haline getirmesi ve proje üretebilmesi yer almaktadır.
dc.identifier.citationŞeker, F., Aydinli, B. (2021). Fen bilgisi öğretmenlerinin perspektifinden sürdürülebilir kalkınma için eğitim ve yeterlikleri. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 8(3), 460-479
dc.identifier.doi10.30900/kafkasegt.964116
dc.identifier.eissn2148-8940
dc.identifier.endpage479
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage460
dc.identifier.trdizin498774
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/498774/fen-bilgisi-ogretmenlerinin-perspektifinden-surdurulebilir-kalkinma-icin-egitim-ve-yeterlikleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6646
dc.identifier.volume8
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFen bilgisi öğretmenlerinin perspektifinden sürdürülebilir kalkınma için eğitim ve yeterlikleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinf4162c86-6d0e-497b-8841-ea2377627554
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryf4162c86-6d0e-497b-8841-ea2377627554

Files