TRDizin:
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Öğrencilerinin “Tasarım” Kavramına Yönelik Metaforları

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırma; Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğrencilerinin“tasarım” kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleriortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. AraştırmayaKastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım FakültesiGeleneksel Türk Sanatları, Grafik Tasarımı, Resim ve SeramikCam Bölümlerinde öğrenim gören 195 öğrenci katılmıştır. Verileröğrencilerin, “Tasarım……………………….gibidir,çünkü…………………..gibidir” cümlesini tamamlamalarıylaveriler elde edilmiştir. Araştırmada nitel araştırmayöntemlerinden olgubilim deseni, verilerin değerlendirilmesindeise içerik analizi modeli kullanılmıştır. Çalışma sonunda tasarımile ilgili olarak toplam 98 metafor üretmiştir. Öğrencilerin tasarımkavramına yönelik geliştirdiği metaforlar; alan/tür olarak tasarım,amaç olarak tasarım, bilişsel süreçler olarak tasarım, duyuşsalsüreçler olarak tasarım, bilişsel ve duyuşsal süreçler olaraktasarım, doğa olarak tasarım, insana özgü olarak tasarım, iz olaraktasarım, kültür olarak tasarım, obje olarak tasarım, ölçüt olaraktasarım, özgürlük olarak tasarım, sanat olarak tasarım, yaratıcılıkolarak tasarım, yaşam olarak tasarım, yer/mekân olarak tasarım,zaman olarak tasarım olmak üzere 17 kategori altındatoplanmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda öğrencilerin tasarımkavramına yönelik ürettiği metaforların bölümlere göre farklılıkgösterdiği tespit edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Canbolat, C. (2021). Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Öğrencilerinin “Tasarım” Kavramına Yönelik Metaforları. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(47), 329-337

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals