TRDizin:
Bilginin bilgisi: Kütüphane ve bilgibilim kuramı sorunsalı

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bilgi, her canlının yaşamını biçimleyen, yaşamın en temel ögelerinden biri olmaözelliğini taşır. Bilgi genel geçer tanımıyla bilen bilinen, algılama ilişkisi ötesinde devardır ve varlığını sürdürür. Her disiplin bilgi üstüne kurulmuştur. Bilgi kuramı(epistemoloji / bilgi felsefesi); felsefenin doğası gereği, bütün yapıp etmelerdensıyrılmış, yalnız kavram ve dile bağlı olarak vardır. Felsefe disiplinler üstüdür. Buçalışmanın amacı Türkiye’deki Kütüphane ve Bilgibilimi kuramı sorununu tartışmak vealanın bilgisini betimlemeye çalışmaktır. Her hangi bir disiplinin bilgi kuramı ancak odisiplinin kendine özgü bilgisi üstüne kurulup, geliştirilebilir. Kütüphane ve bilgibilimbilgi kuramı da bu alanın başka disiplinlerden ayrılan, kendine özgü bilgisi üstünekurulabilir. Bu özgün bilgi, kütüphane kurumunun ilk örneklerinden bu yanadeğişmeden gelen; alandan çıkarıldığında da kütüphane ve bilgibilimi özgünlüğü dışınataşıyıp, sıradanlaştıracak özellikteki bilgidir. Kütüphane ve bilgibilim “bilgisi” bilgikuramı, üç açıdan ele alınıp irdelenmelidir: Kütüphane ve bilgibilim bilimi bilgisi,kütüphanenin nesnesi olarak kayıtlı bilginin örgütlenmesi (seçimden yararlandırmayakadar bütün işlemler) bilgisi ve kullanıcı bilgisi.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Keseroğlu, S. (2010). Bilginin bilgisi: Kütüphane ve bilgibilim kuramı sorunsalı. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 684-704

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

3

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals