TRDizin:
YÜKSEKÖĞRETİMDE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Kalite yönetimi günümüz örgütlerinin en önemli fonksiyonlarından biriolup bu alandaki yaklaşımlardan biriside kalite ödülleri uygulamasıdır. Kaliteödülleri uygulaması, örgütlerin etkin bir kalite yönetim sistemi için odaklanması gereken unsurları belirleyen ve bu alanlarda istenilen standartları yakalamakiçin yönlendiren bir yaklaşımdır. Bu çalışma, bir kalite yönetim aracı olan EFQMmükemmellik modelinin kriterlerini dikkate alarak, yükseköğretim kurumlarınındeğerlendirilmesine yönelik bir araştırmayı içermektedir. Bu kapsamda, modelin girdi kriterlerini değerlendirmek üzere kurum yöneticileri ile yapılan bir anketuygulaması ile modelin çıktı kriterlerinden biri olan müşteri değerlendirmelerineyönelik olarak öğrencilerle yapılan bir anket uygulamasına yer verilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizleri her iki ölçeğin de uyum iyiliği değerlerini sağladığınıve kabul edilebilir uyum koşullarını sağladığını göstermektedir. Yapılan analizlersonucunda girdi kriterleri açısında üniversitenin iç değerlendirmesinin iyi olduğugörülmüştür. En yüksek değerlendirme liderlik kriterine ait olup onu sırasıyla işbirlikleri, çalışanlar, strateji ve süreçler izlemektedir. Çıktı kriterlerinden müşterilereyönelik değerlendirmelerde ise vasat bir değerlendirme yapıldığı, öncelikli olarakortam ve diğer hizmetler açısından iyileştirmeler yapılması gerektiği görülmüştür.Çıktı kriterlerinin müşteri memnuniyetine etkisine yönelik regresyon analizindeeğitim öğretim programları ve diğer hizmetlerin memnuniyet üzerindeki etkisininistatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Çavdar, E. (2019). YÜKSEKÖĞRETİMDE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(44), 193-222

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals