TRDizin:
BİRLEŞTİRME TEKNİĞİNE DAYALI FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNİN TUTUM AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı, birleştirme tekniğine dayalı fen öğretiminin fen bilimleri dersine yönelik tutum, akademik başarı ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi araştırmaktır. Araştırmada öntestsontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Kastamonu il merkezinde bulunan bir devlet ilkokulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, iki dördüncü sınıf şubesindeki 62 öğrenciden oluşmaktadır. Sınıflardan biri deney (N=30), diğeri kontrol grubu olarak rasgele atanmıştır (N=32). Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ve tutum ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, deney ve kontrol grubunun puanlarını karşılaştırmak amacıyla bağımsız t-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puanları ve fen bilimleri dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin deneysel işlemin bitiminden altı hafta sonra uygulanan kalıcılık testi puanları arasında, deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Uyanik, G. (2016). BİRLEŞTİRME TEKNİĞİNE DAYALI FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNİN TUTUM AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 120-134

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals