TRDizin: Türkçe Ders Kitaplarındaki Söz Varlığı Kazandırma/Kelime Öğretimi Etkinliklerinin Kullanılan Yöntemler Açısından İncelenmesi
| dc.contributor.author | İbrahim Fatih DEMİREL | |
| dc.contributor.author | Şahin ŞİMŞEK | |
| dc.date.accessioned | 2023-04-14T21:37:38Z | |
| dc.date.available | 2023-04-14T21:37:38Z | |
| dc.date.issued | 2020-12-01 | |
| dc.description.abstract | nsanlar kelimelere yüklenen anlam kodlarının bir toplumda, bir kültürde ortak olması sebebiyle anlaşabilmekte ve sağlıklı ilişkilerkurabilmektedirler. Bireyin sahip olduğu kelime hazinesi okuduğunu, dinlediğini anlamasında; duyduğunu, gördüğünü sözle ya dayazıyla anlatabilmesinde doğrudan etkilidir. Öğrencilerin hem okul hayatında başarılı olmalarına imkân sağlayacak hem de sosyalyaşamlarında gereksinim duyacakları dil becerilerini geliştirecek bir söz varlığını onlara kazandırma Türkçe dersinin temelamaçlarından biridir. Okullarda kelime öğretimine yönelik etkinliklerde tıpkı diğer becerilerin öğretiminde de olduğu gibi farklıyöntemlerin kullanılması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkçe ders kitaplarındaki kelime öğretimi etkinliklerinde kullanılanyöntemleri tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler doküman incelemesi tekniği ile elde edilmiştir. Eldeedilen veriler betimsel analiz kullanılarak yorumlanmıştır. Türkçe ders kitaplarında kelime öğretimine yönelik etkinliklerde “Cümle İçindeKullanma”, ”Anlamını Bilmediği Kelimeleri Tespit Edip Tahminde Bulunma”, “Tahminlerini Sözlükten Kontrol Edip Anlamını Öğrenme”,”Sözlük Oluşturma” gibi yöntemler diğerlerine nazaran daha sık kullanılmış, “Venn Şeması ile Kelime Öğretimi”, “Çağrışım YoluylaKelime Öğretimi”, “Kelime Haritası ile Kelime Öğretimi” gibi yöntemler ya çok az kullanılmış ya da bazı sınıflarda hiç kullanılmamış,kelime öğretimi yöntemlerinin kullanımında homojen bir tavır sergilenmemiştir. | |
| dc.identifier.citation | Demi̇rel, İ., Şi̇mşek, Ş. (2020). Türkçe Ders Kitaplarındaki Söz Varlığı Kazandırma/Kelime Öğretimi Etkinliklerinin Kullanılan Yöntemler Açısından İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(Ek), 317-330 | |
| dc.identifier.doi | ||
| dc.identifier.eissn | 1309-7423 | |
| dc.identifier.endpage | 330 | |
| dc.identifier.issn | ||
| dc.identifier.issue | Ek | |
| dc.identifier.startpage | 317 | |
| dc.identifier.trdizin | 397569 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/397569/turkce-ders-kitaplarindaki-soz-varligi-kazandirmakelime-ogretimi-etkinliklerinin-kullanilan-yontemler-acisindan-incelenmesi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/7127 | |
| dc.identifier.volume | 11 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | Türkçe Ders Kitaplarındaki Söz Varlığı Kazandırma/Kelime Öğretimi Etkinliklerinin Kullanılan Yöntemler Açısından İncelenmesi | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Trdizin | |
| local.indexed.at | TrDizin |
