TRDizin:
Bir KAÇD’nin Tasarım ve Uygulama Sürecinin Eğitmen Deneyimleri Açısından İncelenmesi

dc.contributor.authorKadir Yücel Kaya
dc.contributor.authorSeçil Tısoğlu
dc.date.accessioned2023-04-14T21:38:26Z
dc.date.available2023-04-14T21:38:26Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractKitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (KAÇD) eğitim alanındaki son yıllardaki gelişmelerde geniş ölçekli bir etkiye sahiptir. Bu derslerintasarımı, özellikle çevrimiçi ve açık öğrenme kavramlarına yeni boyutlar kazandırmış ve öğretim tasarımı sürecine yönelik yenibakış açılarının gelişmesine katkı sağlamıştır. Bilgi ve iletişim çağında değişen öğrenen ihtiyaçları, beklentileri ve profilleri de busüreçte yeni tanımlamalar kazanmıştır. Öğrenen deneyimlerine yönelik çalışmalar mevcutken, geniş ölçekli olan bu derslerintasarlanması ve bu sürecin öğreticiler açısından incelenmesine yönelik ise daha fazla çalışma yapılması gerektiği belirlenmiştir.Bu çerçevede, bu çalışmanın asıl amacı hem öğrenen hem de öğretici bakış açısına sahip olan kişilerin KAÇD ile ilgili yaşadıklarıdeneyimler dahilinde düşüncelerini, yaşadıkları zorlukları ve muhtemel çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Çalışmanın ikincilamacı ise bir KAÇD ortamının tasarım ve uygulanma sürecini detaylı incelemektir. Bu amaçlar çerçevesinde, bu çalışma teklidurum çalışması olarak tasarlanmış olup, durum hayata geçirilen bir KAÇD ortamı olarak belirlenmiştir. Çalışma verileri budersin tasarım ve uygulama sürecinde yer alan 10 kişiden oluşmakta olup, veriler nitel veri analiz yöntemiyle yorumlanmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre hem öğrenen hem de eğitmen deneyimlerine yönelik görüşler genelde olumlu olup özellikle busüreçlerin profesyonel, mesleki ve bireysel gelişime katkı sağladığı fikrinde uzlaşılmıştır. Öğrenen deneyimlerinde ortaya çıkanzorluklar iletişim, motivasyon başlıklarında toplanırken, eğitmenlerin yaşadıkları zorluklar ise tasarım, uygulama vedeğerlendirme başlıkları altında incelenmiştir. Bu çalışmada ortaya çıkan sonuçlara göre, öncesinde çevrimiçi öğrenmedeneyimi olan eğitmenlerin KAÇD ortamını tasarlama sürecinde karşılaştıkları zorluklar, bu tarz öğrenme ortamların nasıltasarlanacağından ziyade yüksek katılımcı sayısının beraberinde getirdiği yeni durumlarla nasıl baş edeceklerine yönelikdurumlar ve stratejileri içermektedir.
dc.identifier.citationKaya, K., Tisoğlu, S. (2020). Bir KAÇD’nin Tasarım ve Uygulama Sürecinin Eğitmen Deneyimleri Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(6), 2535-2551
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.763555
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage2551
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue6
dc.identifier.startpage2535
dc.identifier.trdizin389578
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/389578/bir-kacdnin-tasarim-ve-uygulama-surecinin-egitmen-deneyimleri-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7142
dc.identifier.volume28
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBir KAÇD’nin Tasarım ve Uygulama Sürecinin Eğitmen Deneyimleri Açısından İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinb2c48d6a-8839-41e0-934e-b7dcf0e5009b
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryb2c48d6a-8839-41e0-934e-b7dcf0e5009b

Files