TRDizin:
A Review of Studies on STEM and STEAM Education in Early Childhood

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışma, ulusal ve uluslararası alan yazında yer alan, okul öncesi eğitimde STEM ve sanatın STEM disiplinleri ile bütünleştirilmesine dayanan STEAM eğitimi uygulamalarına odaklanmayı hedeflemektedir. Bu amaçla, altı farklı veri tabanı çeşitli anahtar kelimeler kullanılarak taranmış ve son 10 yılda yayınlanmış olan 22 akademik çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmalar yöntemleri, yayınlandıkları yıl, katılımcıları ve temel bulguları açısından ele alınmıştır. Bu çalışmada gerçekleştirilen detaylı alan yazın taraması, STEM ve özellikle de sanat ile bütünleştirilmiş STEM eğitiminin ulusal ve uluslararası alan yazında az sayıda çalışma tarafından ele alınan iki yeni araştırma alanı olduğuna işaret etmektedir. Diğer yandan, son on yıla ait bu sınırlı alan yazın bütünleştirilmiş fen, teknoloji, mühendislik, matematik ve sanat etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının bu disiplinlere yönelik öğrenmeleri üzerindeki katkısını desteklemektedir. Çalışmanın tartışma kısmında, alan yazında yer alan çalışma bulguları göz önünde bulundurularak, Türkiye'deki okul öncesi eğitime yönelik bazı öneriler sunulmuştur

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Demi̇rcan, H., Ata Aktürk, A. (2017). A Review of Studies on STEM and STEAM Education in Early Childhood. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 757-776

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals