TRDizin:
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları

dc.contributor.authorZihni MEREY
dc.contributor.authorMurat KEÇE
dc.contributor.authorKadir KARATEKİN
dc.date.accessioned2023-04-14T23:19:34Z
dc.date.available2023-04-14T23:19:34Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Bu çalışma, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ndeki 403 öğrencinin katılımıyla 2011 yılı Bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmada veriler Semerci (1999) tarafından geliştirilmiş olan "öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarında cinsiyet, öğretmenlik mesleğini seçme ve sosyal bilgiler branşını seçme değişkenine göre anlamlı bir fark görüldüğü, öğrenim şekli, sınıf düzeyi, baba mesleği, anne - baba eğitim durumu, ailenin gelir durumu ve yerleşim türü değişkenine göre anlamlı bir farklılık görülmediği ortaya çıkmıştır.
dc.identifier.citationMerey, Z., Keçe, M., Karateki̇n, K. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 72-96
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1305-2020
dc.identifier.endpage96
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage72
dc.identifier.trdizin215413
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/215413/sosyal-bilgiler-ogretmen-adaylarinin-ogretmenlik-meslegine-yonelik-tutumlari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8252
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files