TRDizin:
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kültürel Miras Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri

dc.contributor.authorSağ, Ç.
dc.contributor.authorKaymakcı, S.
dc.date.accessioned2024-05-23T10:11:32Z
dc.date.available2024-05-23T10:11:32Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin kültürel miras okuryazarlığına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilim yönteminin tercih edildiği araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin çeşitli il ve ilçelerindeki okullarda görev yapmakta olan 22 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların kültürel mirası, somut kültürel miras da dahil olmak üzere geçmişten günümüze kalan ögeler olarak tanımladıkları tespit edilmiştir. Somut olmayan kültürel mirası ise toplumsal uygulamalar, ritüeller ve şölenler ile sözlü gelenekler ve anlatımlardan örnekler vererek tanımlamışlardır. Katılımcılar somut ve somut olmayan kültürel mirasın ayrımına ilişkin duyu organlarıyla algılanabilir olmasına ve ilgili ögeler içermesine dikkat çekmişlerdir. Kültürel miras okuryazarlığını farkındalık sahibi olma becerisi olarak tanımlamışlardır. Kültürel miras okuryazarlığının öğrenciye sağladığı faydalara ilişkin ise farkındalık oluşturmaya ve kökleri anlamaya olanak sağlamasına vurgu yapmışlardır. Kültürel miras okuryazarlığının kazandırılması sürecinde gezi-gözlem, rol oynama ve soru-cevap gibi birtakım öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılmasını önermişlerdir. Bununla birlikte ilgi ve motivasyon eksikliğinin yanı sıra maddi/manevi farklılıkları ya da zorlukları karşılaşılabilecek olası sorunlar olarak sıralamışlardır. Ulaşılan sonuçlar ışığında kültürel miras okuryazarlığının öğrencilere çeşitli sınıf kademelerinde kazandırmaya yönelik uygulamalı araştırmaların yapılması önerilebilir.
dc.identifier.citationSağ, Ç., Kaymakcı, S. (2024). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kültürel Miras Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(59), 460-484
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1386349
dc.identifier.eissn2602-2850
dc.identifier.endpage484
dc.identifier.issn1302-5147
dc.identifier.issue59
dc.identifier.startpage460
dc.identifier.trdizin1230821
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1230821/sosyal-bilgiler-ogretmenlerinin-kulturel-miras-okuryazarligina-iliskin-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/33175
dc.identifier.volume
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal bilgiler, kültürel miras okuryazarlığı, öğretmen
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kültürel Miras Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri
dc.typearticle
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files