TRDizin:
Türkiye’de eğitimde yerelleşme ve ailelerin okul yönetimine katılımının güçlendirilmesi: değişen ne?

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Türkiye’de eğitimde yerelleşme bağlamında, ailelerin okul yönetimine katılımının güçlendirilmesine ilişkin farklı sosyo-ekonomik düzey (SED)’deki çevrelerde bulunan kamu ilköðretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu çalışma, betimsel bir araştırmadır. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmada, amaçlı örnekleme tekniği ter- cih edilmiştir. Kastamonu il merkezinde her biri farklı SED’de bulunan okullarda görev yapan 15 okul yöneticisinden bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmada veriler yarı-yapılandırılmış görüþme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmaya katılan okul yöneticileri arasında ailelerin okul yönetimine katılımı konusunda görüş farklılıkları bulunmaktadır. Ailelerin okul yönetimine katılımı okulların içinde bulunduğu çevrenin SED’ine göre faklılaşmaktadır. Okul yönetimine katılan ailelerin alınan kararlar üzerindeki etkisi, okulların içinde bulunduğu yakın çevrenin SED’i bakımından farklılık göstermektedir. Okul yöneticilerinin ailelerin okul yönetimine katılması süre- cinde karşı karşıya kaldıkları güçlükler, bu yöneticilerin görev yaptığı okulların SED’ine göre farklılaşmaktadır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Yolcu, H. (2011). Türkiye’de eğitimde yerelleşme ve ailelerin okul yönetimine katılımının güçlendirilmesi: değişen ne?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1229-1251

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

8

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals