TRDizin:
Branş değiştiren sınıf öğretmenlerinin yeni durumlarına ilişkin görüşleri

dc.contributor.authorMehmet Koray SERİN
dc.contributor.authorİsa KORKMAZ
dc.date.accessioned2023-04-15T00:12:29Z
dc.date.available2023-04-15T00:12:29Z
dc.date.issued2014-05-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, M.E.B. in tanıdığı alan değişikliği hakkından faydalanan sınıf öğretmenlerinin yeni branşlarındaki memnuniyet durumlarının incelenmesidir. Tarama modelinde olan bu araştırmanın örneklemi kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen 81 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış anket formu kullanılmış, elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, alan değiştiren sınıf öğretmenlerinin çoğu başta eş durumu olmak üzere çeşitli nedenlerden dolayı alan değiştirmek zorunda kaldıklarını ifade etmişler bununla birlikte şu anki branşlarından memnun olduklarını ancak söz konusu uygulamanın temelde yanlış bir uygulama olduğunu belirtmişlerdir.
dc.identifier.citationSeri̇n, M., Korkmaz, İ. (2014). Branş değiştiren sınıf öğretmenlerinin yeni durumlarına ilişkin görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 497-514
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage514
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage497
dc.identifier.trdizin165665
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/165665/brans-degistiren-sinif-ogretmenlerinin-yeni-durumlarina-iliskin-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8383
dc.identifier.volume22
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBranş değiştiren sınıf öğretmenlerinin yeni durumlarına ilişkin görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files