TRDizin:
Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği)

dc.contributor.authorBekir TAŞTAN
dc.date.accessioned2023-04-14T21:06:15Z
dc.date.available2023-04-14T21:06:15Z
dc.date.issued2021-01-01
dc.description.abstractBugünlerde, eğitim ve öğretim ortamında birçok yeni teknoloji ve eğilimler ortaya çıkmıştır. Bu yenilikler sonucunda öğrenciye ve öğretmene bakış açısı değişmiştir. Artık araştıran, düşünen ve sorgulayan bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin bilişsel süreçlerinin geliştirilmesinde mekânsal teknolojiler etkili araçlara sahiptir ve bu özelliği nedeniyle eğitim öğretim ortamında yaygın olarak kullanılabilmektedir. Mekânsal teknolojiler; Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), GPS, internet tabanlı haritalar gibi farklı bileşenlere sahiptir. Bu bileşenlerden biri olan CBS, eğitim-öğretim ortamındaki birçok uygulamada bireysel ve grupla öğrenme tekniklerinin gelişimini desteklemekte, aynı zamanda eğitim odaklı kişisel dönütlerin de alınabilmesini sağlamaktadır. Bu çalışma ile Google Earth, açık kaynak kodlu CBS yazılımları, internet tabanlı CBS uygulamalarının Sosyal Bilgiler ve Coğrafya eğitiminde kullanımının test edilmesi amaçlanmıştır. Sinop üniversitesi Çocuk Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen bilimsel araştırma projesi kapsamında Coğrafya ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerine teorik ve uygulamalı olarak eğitim verilip öğretmenlerin Coğrafi Bilgi Sistemleri ve eğitim programına yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre CBS sınıf içi uygulamalarda büyük faydalar sağlamaktadır. Okullarda teknik altyapı yetersizlikleri, okul yönetimlerinin CBS uygulamalarına yeterli destek sağlamaması, yazılım ve teknik doküman yetersizliği gibi nedenler öğretmenler tarafından CBS uygulamalarının önündeki engeller olarak görülmektedir.
dc.identifier.citationTaştan, B. (2021). Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği). International journal of geography and geography education (Online), 25(43), 54-63
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2630-6336
dc.identifier.endpage63
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue43
dc.identifier.startpage54
dc.identifier.trdizin418980
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/418980/cografya-ve-sosyal-bilgiler-derslerinde-cbs-uygulamalarinin-degerlendirilmesi-sinop-ili-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6843
dc.identifier.volume25
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofInternational journal of geography and geography education (Online)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleCoğrafya ve Sosyal Bilgiler Derslerinde CBS Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Sinop İli Örneği)
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files