TRDizin:
Türkiye, Singapur ve Avustralya ortaokul matematik ders kitaplarında yüzdeler konusundaki soruların bilişsel istem düzeylerinin ve çözüm adımlarının karşılaştırmalı analizi

dc.contributor.authorAyşegül YÜKSELEN
dc.contributor.authorİbrahim KEPCEOĞLU
dc.date.accessioned2023-09-11T13:36:26Z
dc.date.available2023-09-11T13:36:26Z
dc.date.issued2021-06-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye, Singapur ve Avustralya ülkelerinde okutulan ortaokul matematik ders kitaplarında yüzdeler konusundaki çözümlü örnek, alıştırma ve değerlendirme sorularının karşılaştırmalı analizini yapmaktır. Bu karşılaştırma Smith ve Stein (1998)’de yapmış oldukları çalışmadaki bilişsel istem düzeyi tanımlarından yararlanılarak yapılmaya çalışılmıştır. Kitaplardaki bu soruların çözümlerinin kaç adımda gerçekleştirilmesi gerektiği de incelenmiş, ülkelere göre karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırma nitel bir araştırma olup, ders kitaplarında yüzdeler konusundaki çözümlü örnek, alıştırma ve değerlendirme sorularını analiz etmek için doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre üç ülkedeki ders kitaplarında en fazla alıştırma sorularına yer verildiği görülmüştür. Singapur’un değerlendirme kategorisinde sorusunun bulunmadığı tespit edilmiştir. Bilişsel istem düzeylerine göre incelenen bulguların sonucunda ülkeler de genel olarak Düşük seviye soruların fazla olduğu, Düşük seviyenin içerisinde İlişkisiz işlemler düzeyinde sorulara daha çok yer verildiği saptanmıştır. Üç ülkenin ders kitaplarında Matematik yapma düzeyinde soru bulunamamıştır. Çözüm adımlarına bakıldığında soruların % 83’nün tekli çözüm adımında olduğu belirtilmiştir.
dc.identifier.citationYükselen, A., Kepceoğlu, İ. (2021). Türkiye, Singapur ve Avustralya ortaokul matematik ders kitaplarında yüzdeler konusundaki soruların bilişsel istem düzeylerinin ve çözüm adımlarının karşılaştırmalı analizi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(46), 961-976
dc.identifier.doi10.31795/baunsobed.802743
dc.identifier.eissn2651-4974
dc.identifier.endpage976
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.issue46
dc.identifier.startpage961
dc.identifier.trdizin1149115
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1149115/turkiye-singapur-ve-avustralya-ortaokul-matematik-ders-kitaplarinda-yuzdeler-konusundaki-sorularin-bilissel-istem-duzeylerinin-ve-cozum-adimlarinin-karsilastirmali-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/17145
dc.identifier.volume24
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTürkiye, Singapur ve Avustralya ortaokul matematik ders kitaplarında yüzdeler konusundaki soruların bilişsel istem düzeylerinin ve çözüm adımlarının karşılaştırmalı analizi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin7176b4f6-11cb-420d-a8e8-39aad245621d
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery7176b4f6-11cb-420d-a8e8-39aad245621d

Files