TRDizin:
Vatanseverlik Değerine İlişkin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi

dc.contributor.authorBilgin İBRET ÜNAL
dc.contributor.authorEmine AVCI KARASU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:14:24Z
dc.date.available2023-04-14T23:14:24Z
dc.date.issued2016-01-01
dc.description.abstractVatanseverlik değeri, toplumsal hayatın sürekliliğini ve düzenini sağlaması bakımından önemlidir. Bu nedenle bu araştırmada, gelecekte çocukların kişilik gelişiminde önemli rolü olan okul öncesi öğretmen adaylarının vatanseverlik değerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarının vatanseverlik kavramı, vatansever bir bireyden beklentileri, neden vatansever olmak gerektiği, bireylerin vatanseverlik değerini kazanmasında etkili olan faktörleri ve vatansever bireyler yetiştirmede okul öncesi öğretmen adaylarının rolüne ilişkin görüşleri ortaya konulmaktadır. Araştırmada veriler 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi eğitim- öğretimine devam eden okul öncesi 4. sınıf öğretmen adaylarına yarı yapılandırılış görüşme formu uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Buna göre öğretmen adayları vatanseverliği en fazla vatanı sevmek ve korumak olarak ifade etmektedirler. Vatansever bir bireyden beklentilerini en fazla vatanını sevmesi/koruması/sahip çıkması olarak belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının vatansever olma nedenlerini en fazla sırasıyla ülkemizi ve milletimizi korumak, birlik ve beraberlik içinde yaşamak ve toplumsal devamlılığı sağlamak olarak düşünmektedirler. Okul öncesi öğretmen adaylarına göre bireylerin vatanseverlik değerini kazanmasında etkili olan faktörler aile, okul, çevre ve diğer kategorilerine ait görüşlerdir. Vatansever bireyler yetiştirmede okul öncesi öğretmen adaylarının rolünü en fazla sırasıyla vatanseverlik değerini kazandırması ve bu değerin temelini okul öncesi öğretmenlerinin atması ile ilişkilendirdikleri görülmektedir.
dc.identifier.citationİbret, B., Avci Karasu, E. (2016). Vatanseverlik Değerine İlişkin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2501-2518
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage2518
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue5
dc.identifier.startpage2501
dc.identifier.trdizin216527
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/216527/vatanseverlik-degerine-iliskin-okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-goruslerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8148
dc.identifier.volume24
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleVatanseverlik Değerine İlişkin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files