TRDizin:
Orta Asya Türk Devletlerinde Türkiye'nin Turistik İmajı: Kırgızistan ve Kazakistan'da Bir Alan Araştırması

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

1

Total Downloads

0

Abstract

Türkiye turizmi için hedef pazar niteliğindeki Orta Asya Türk Devletleri'nde Türkiye'nin turistik imajının ortaya konulması, ilgili ülkelere yönelik gerçekleştirilecek turizm pazarlamasının nitelik ve kapsamının belirlenmesine temel teşkil etmektedir. Buradan hareketle araştırmanın amacı, Orta Asya Türk Devletleri'nden Kazakistan ve Kırgızistan'daki Türkiye'ye yönelik turistik imajın ve ziyaret eğiliminin belirlenmesidir. Araştırmada Kırgızistan ve Kazakistan'daki farklı meslek gruplarındaki 674 kişiden veri toplanmıştır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, genel Türkiye imajının yüksek derecede olumlu olduğu, bu olumlu imajın Türkiye'yi daha önce ziyaret etmiş olanlarda daha yüksek seviyede ve genel imaj oluşumunda en etkili bilgi kaynaklarının "arkadaşlar, meslektaşlar ve akrabalar" ve "filmler ve TV dizileri" olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca Türkiye'ye yapılan ziyaretlerde öncelikli amacın "tatil" ve bununla uyumlu olarak Türkiye denilince ilk akla gelen başlığın da "deniz, tatil ve turizm" olduğu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların destinasyon özelliklerine ilişkin algılamaları ile Türkiye'yi ziyaret etme eğilimleri ve sahip oldukları destinasyon imajı arasında da ilişki tespit edilmiştir (p< 0,01)

Date

2017-01-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Kizanlikli, M., Güçer, E., Gülcan, B., Oktay, K. (2017). Orta Asya Türk Devletlerinde Türkiye'nin Turistik İmajı: Kırgızistan ve Kazakistan'da Bir Alan Araştırması. Bilig / Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 0(81), 105-137