TRDizin:
Branş Öğretmen Adaylarının Braille Yazıya Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

dc.contributor.authorAli
dc.contributor.authorZehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI
dc.date.accessioned2023-09-11T13:39:52Z
dc.date.available2023-09-11T13:39:52Z
dc.date.issued2022-12-29
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı görme engelliler ortaokullarına atanma ihtimali olan branş öğretmen adaylarının Braille yazıya yönelik tutumlarını belirlemek ve tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma hem betimsel hem de ilişkisel nitelikte bir araştırmadır. Bundan dolayı betimleme yapmak için betimsel araştırma yöntemlerinden birisi olan tarama kullanılırken, nedensel ilişkileri ortaya koymak için ise ilişkisel araştırma yöntemlerinden birisi olan nedensel karşılaştırma kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini küme örnekleme yöntemi ile seçilmiş olan 153 dördüncü sınıf branş öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Demografik Bilgi Formu” ve “Braille (Kabartma) Yazıya Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler SPSS programı yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda genel olarak branş öğretmen adaylarının Braille yazıya yönelik tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının Braille yazıya yönelik tutumlarının cinsiyetlerine, bölümlerine, ailelerinde ya da çevrelerinde özel gereksinimli bir bireyin olması durumuna ve sınıflarında özel gereksinimli bir öğrencinin olmasını isteme durumlarına göre anlamlı olarak farklılaştığı ancak özel eğitimle ilgili aldıkları ders sayısına, öğretmenlik uygulamasında özel gereksinimli bir öğrenci ile karşılaşmalarına, daha önce görme yetersizliği olan birini tanımalarına, anne ve baba eğitim durumlarına göre ise anlamlı olarak farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.identifier.citationKurt, A., Ketenoglu Kayabasi, Z. (2022). Branş Öğretmen Adaylarının Braille Yazıya Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(3), 1123-1150
dc.identifier.doi10.37217/tebd.1142716
dc.identifier.eissn2459-1912
dc.identifier.endpage1150
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1123
dc.identifier.trdizin1149460
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1149460/brans-ogretmen-adaylarinin-braille-yaziya-yonelik-tutumlarinin-cesitli-degiskenler-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/17178
dc.identifier.volume20
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTürk Eğitim Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBranş Öğretmen Adaylarının Braille Yazıya Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizina4f52bc7-6d60-4fa2-9915-7b2eba670b88
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoverya4f52bc7-6d60-4fa2-9915-7b2eba670b88

Files