TRDizin:
Millî Eğitim Şûraları’nda Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimine İlişkin Alınan Kararların Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorSelahattin KAYMAKCI
dc.contributor.authorZihni MEREY
dc.date.accessioned2023-04-14T22:52:45Z
dc.date.available2023-04-14T22:52:45Z
dc.date.issued2018-12-01
dc.description.abstractMillî Eğitim Şûraları, Türk Millî Eğitimi ile alakalı her türlü konunun yetkililer ile görüşüldüğü,tartışıldığı ve karara bağlandığı geniş çaplı toplantılardır. Birincisi 1939 yılında gerçekleştirilen MillîEğitim Şûraları günümüzde de eğitim sistemi ve sorunlarının tartışıldığı, her kesimden insana açık olupmevcut problemlere bilimsel öneriler üretmektedir. Bu yönüyle Millî Eğitim Şuraları, eğitimpolitikalarına yön verici bir yapı olarak varlığını devam ettirmektedir. Bu çalışmanın amacı Millî EğitimŞûraları’nda vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları eğitimiyle ilgili alınan kararları ele alıpdeğerlendirmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme kullanılmıştır. Bubağlamda 1939’dan günümüze Millî Eğitim Şûraları Kararları’nı içeren dijital ve basılı kitaplarincelenmiştir. Sonuç olarak 1981 yılında düzenlenen X. ve 1993 yılında düzenlenen XIV. şûralardışında, 2014’e kadar olan tüm Millî Eğitim Şûralarında vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları eğitimikapsamında değerlendirilen konulara yer verilmiştir. Bununla birlikte vatandaşlık, demokrasi ve insanhakları eğitimine ilişkin şûralarda konuşulan konuların sonuç raporlarına yansıma durumunabakıldığında göze çarpan birtakım farklılıklar irdelenmiştir. Ayrıca kararlarda doğrudan veya dolaylıolarak vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları eğitimine yer verildiği anlaşılmaktadır. Doğrudankararların II., IV., IX., XII., XVII. ve XVIII. şûralarda alındığı görülürken, dolaylı kararların ise III., V.,VI., VII., XI., XIII., XV., XVI. şûralarda alındığı tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationKaymakci, S., Merey, Z. (2018). Millî Eğitim Şûraları’nda Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimine İlişkin Alınan Kararların Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 819-854
dc.identifier.doi10.23891/efdyyu.2018.88
dc.identifier.eissn1305-2020
dc.identifier.endpage854
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage819
dc.identifier.trdizin305216
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/305216/milli-egitim-suralarinda-vatandaslik-demokrasi-ve-insan-haklari-egitimine-iliskin-alinan-kararlarin-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7814
dc.identifier.volume15
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMillî Eğitim Şûraları’nda Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimine İlişkin Alınan Kararların Değerlendirilmesi
dc.typeCOMPILATION
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin9be5c7f2-6411-4a3c-9d60-e56096af4835
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery9be5c7f2-6411-4a3c-9d60-e56096af4835

Files