TRDizin:
Yiyecek-içecek işletmelerinin satış çabalarında etik: Kastamonu ili örneği

dc.contributor.authorNevin ŞANLIER
dc.contributor.authorSait DOĞAN
dc.contributor.authorMehmet TUNCER
dc.date.accessioned2023-04-15T00:23:55Z
dc.date.available2023-04-15T00:23:55Z
dc.date.issued2010-01-01
dc.description.abstractBu araştırma, Kastamonu il merkezinde bulunan yiyecek-içecek işletmelerinin müşteri çekmek için uyguladıkları satış çabalarını ve bu çabaların müşteriler tarafından etik olarak algılanıp algılanmadığını tespit etmek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmaya katılan bireylerin % 31,6’sı genel olarak yiyecek-içecek işletmelerinden memnun iken %10,9’u memnun olmadığını, geriye kalan % 57,5’lik kısım ise kısmen memnun olduğunu ifade etmiştir. Katılımcılar işletmelerin yemeklerini kalitesiz ve lezzetsiz buldukları (%25,8) ve servisi beğenmedikleri için (%25,5) işletmelerden memnun olmadıklarını bildirmişlerdir. Yiyecek-içecek işletmelerinin uyguladıkları satış çabaları içerisinde tüketiciler tarafından etik bulunmayan davranış 3,73 ortalama ile kişisel satış çabası olarak tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationŞanlier, N., Doğan, S., Tuncer, M. (2010). Yiyecek-içecek işletmelerinin satış çabalarında etik: Kastamonu ili örneği. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 241-256
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage256
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage241
dc.identifier.trdizin106252
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/106252/yiyecek-icecek-isletmelerinin-satis-cabalarinda-etik-kastamonu-ili-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8575
dc.identifier.volume18
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleYiyecek-içecek işletmelerinin satış çabalarında etik: Kastamonu ili örneği
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files