TRDizin:
Ev Sahipleri Gözüyle Arkadaş Akraba Ziyaretlerinin Piyasa Bağları Kapsamındaİncelenmesi

dc.contributor.authorGülizar AKKUŞ
dc.contributor.authorSelda YORDAM
dc.date.accessioned2023-04-14T20:22:17Z
dc.date.available2023-04-14T20:22:17Z
dc.date.issued2021-02-01
dc.description.abstractTurizm destinasyonlarının benzer ürünler sunduğu günümüz dünyasında, rekabet avantajını korumakbüyük önem taşımaktadır. Bu avantajı sürdürülebilir kılmak için destinasyonların sahip olması gerekli temelkaynaklar ve çekiciliklerden biri de piyasa bağlarıdır. Piyasa bağları, destinasyon sakinleri ile bağlantı kurmayadayalı seyahatler olup, en yaygın türünün arkadaş akraba ziyaretleri (AAZ) olduğu söylenebilir. TÜİK,Türkiye’deki seyahatleri amaçlarına göre yedi kategoriye ayırmaktadır. Bu kategorilerden birinde yakınlarınıziyaret eden bireylere ait istatistiklere yer vermektedir. Ancak, özellikle yerli literatürde konuyla ilgili az sayıdaçalışma bulunmaktadır. Bu araştırmada ise Kastamonu ilinin piyasa bağları kapsamında arkadaş ve akrabaziyaretlerine ilişkin durumunu tespit etmek amaçlanmıştır. Arkadaş akraba ziyaretleri, üniversite öğrencilerininev sahibi olarak yüksek katılım gösterdiği bir turizm faaliyeti olması sebebiyle araştırma, üniversite öğrencileriile gerçekleştirilmiştir. Nispeten küçük bir şehir olmasına rağmen, öğrenci yoğunluğu sebebiyle, araştırmaKastamonu üniversitesi öğrencilerine yönelik arkadaş akraba ziyaretleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmaverileri 2019 yılı Kasım ve Aralık aylarında toplanmıştır. Çalışma kapsamında kota örneklemesi yoluylatoplam 304 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrenciler vasıtası ile Kastamonu ilinin (%49)Karadeniz bölgesinden Karabük, Samsun ve Zonguldak, ardından İstanbul (%21) ve Ankara (%19) illeri ilepiyasa bağlarının kuvvetli olduğu tespit edilmiştir. AAZ turistlerinin Kastamonu’yu nispeten sık ziyaret ettiği(%63,5), öğrencileri ziyaret etmek amacıyla geldiği (%88,8), otobüs ile seyahati tercih ettiği (%56,3),Kastamonu’da ortalama bir iki gün kaldığı (%47) ve 100 TL üzeri harcama yaptığı (%62,5) gibi birçok sonucaulaşılmıştır.
dc.identifier.citationAkkuş, G., Yordam, S. (2021). Ev Sahipleri Gözüyle Arkadaş Akraba Ziyaretlerinin Piyasa Bağları Kapsamındaİncelenmesi. Turkish Studies - Social Sciences , 16(1), 1-17
dc.identifier.doi10.47356/TurkishStudies.46827
dc.identifier.eissn2667-5617
dc.identifier.endpage17
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.trdizin505634
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/505634/ev-sahipleri-gozuyle-arkadas-akraba-ziyaretlerinin-piyasa-baglari-kapsamindaincelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6623
dc.identifier.volume16
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Social Sciences
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleEv Sahipleri Gözüyle Arkadaş Akraba Ziyaretlerinin Piyasa Bağları Kapsamındaİncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizind7ef816e-f41a-4aa6-8c03-200939d55acf
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryd7ef816e-f41a-4aa6-8c03-200939d55acf

Files